English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ۴ زندانی غیرعمد به همت سفارت ایران در برونئی

جمعی از خیران ایرانی مقیم برونئی دارالسلام در اربعین حسینی با جمع‌آوری کمک‌های نقدی خود اقدام به آزادی ۴ زندانی جرایم غیرعمد کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حمیرا ریگی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور برونئی دارالسلام که بانی انجام این اقدام خداپسندانه شده بود، طی سخنانی اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی و با الگوبرداری از اباعبدالله الحسین و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، جمعی از خیرین ایرانی مقیم کشور آسیایی پس از فراخوان این سفارتخانه اقدام به واریز وجوه خود برای آزادی چهار زندانی جرایم غیرعمد کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور برونئی دارالسلام افزود: جمعی از ایرانیان مقیم این کشور، زمینه آزادی ۴ زندانی جرایم غیرعمد که سرپرست خانوار نیز هستند را فراهم کردند تا در روز اربعین کنار خانواده‌هایشان برای آقا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اقامه عزا کنند.

برونئی دارالسلام کشوری اسلامی در جنوب شرق آسیا است که در مدت ماموریت حمیرا ریگی به عنوان سفیر در این کشور، روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و دینی با جمهوری اسلامی ایران ارتقا داشته است.

برونئی، با نام رسمی کشور «برونئی سرای صلح»، کشوری تازه استقلال یافته از سلطنت بریتانیا در جزیره‌بورنئو واقع در جنوب‌شرقی آسیا است که پایتخت آن بندر سری‌بگاوان می‌باشد. این کشور کوچک با ساکنان اکثریت مسلمان، بیش‌تر به نام پادشاه و ثروت افسانه‌ای خود در عرصه جهانی شناخته شده‌ و طبق آمار سال ۲۰۲۰ میلادی برابر با ۴۳۶ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام /

۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ۰۹:۰۴
تعداد کلیک: ۶۶۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.