English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ۲ زندانی غیرعمد با همت گروه قرآنی «یاس نبی»

جمعی از بانوان استان هرمزگان تحت عنوان گروه قرآنی «یاس نبی» با کمک مالی خود به ستاد دیه الباقی بدهی 2 زندانی جرایم غیرعمد را فراهم نمودند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، بانوان نیکوکار بندرعباسی که چند سالی است با تشکیل گروه خیریه «یاس نبی» ضمن تعلیم و تدریس قرآن کریم در شاخه‌های مختلف با جمع‌آوری مبالغ به ظاهر خُرد و صدقات جاری به قدر وسع و توانشان در کارهای خداپسندانه‌ای چون آزادی زندانیان غیرعمد فعالیت نموده و در این راستا ضمن تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان و تامیین ویلچر و دیگر اقلام درمانی برای معلولان همواره همیار مجموعه ستاد دیه در هرمزگان هستند.

احمد مرادی‌نژاد، مدیر نمایندگی ستاد دیه در این استان با تقدیر از حمایت‌های اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای کاهش جمعیت زندانیان جرایم غیرعمد گفت: آزادی زندانیان نیازمند در بین امور عام‌المنفعه حلاوتی دیگری دارد. این اقدام حسنه افزون بر دستگیری از یک محبوس نیازمند و حمایت از خانواده چشم‌انتظار او طلبکاران خصوصی را نیز به حقوق حقه‌شان نزدیک می‌نماید. شکات و طلبکارانی که با نیات خیر مبالغی را در قالب امانت یا قرض در اختیار یک فرد قرار داده اما در ادامه از وصول آن عاجز مانده‌اند. صاحبان حقی که در مقایسه با وضعیت زندگی شخص زندانی به مراتب شاید وضعیت معیشتی تلخ‌تری هم داشته باشند.

وی ادامه داد: به طور قطع این کمک‌ها صالحات و باقیات به دنبال دارد و از این که این بانوان بندرعباسی با دغدغه و پیگیری برای حل مشکلات اجتماعی این گونه دلسوزانه و خالصانه تلاش می‌نمایند جای تقدیر دارد. امید است فرهنگ نوع دوستی و احسان با توجه به راه‌اندازی پویش مردمی نذر ماندگار در سطح استان هرمزگان که تا پایان ماه صفر ادامه دارد، شاهد مشارکت حداکثری عزاداران ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام باشیم.

وی با بیان این که در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ستاد دیه از هر ظرفیتی استفاده می‌کند، گفت: شهر بندرعباس به عنوان شهر دوستدار اهل‌بیت و افتخار میزبانی کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه‌السلام را در مدت هفت سال در کارنامه دارد و از آغازین روزهای کنگره، این نهاد مردمی با تاسی از سیره و سنت امام زین‌العابدین علیه‌السلام که پیام‌آور واقعه کربلا و قیام عاشوراست با آزاد نمودن زندانیان غیرعمد تاکنون توانسته است با الگوگیری از روش و اندیشه ناب این امام همام از خود کارنامه ارزشمندی به یادگار بگذارد و امسال هم در دوازدهمین کنگره زمینه آزادی ۱۲ مددجوی غیرعمد با مجموع بدهی ۱۱۰ میلیارد ریال را فراهم نماید.

انتهای پیام /

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ ۱۰:۳۰
تعداد کلیک: ۶۳۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.