English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 72زندانی غیرعمد خراسان‌جنوبی از طریق ظرفیت‌های‌مذهبی

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌جنوبی از تلاش مجدانه این نهاد حمایتی در آزادی 72 زندانی جرایم غیرعمد موجود در زندان‌های استان تا پایان ماه صفر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، غلامرضا حسین‌پور با تقدیر از اقدامات حبس‌زداء خیرین در قبال زندانیان غیربزهکار گفت: هم‌اکنون 118 زندانی با موضوعات جرایم غیرعمد در سطح طندان‌های استان خراسان‌جنوبی تحمل حبس می‌کنند که 72 نفر از این محبوسان تک‌قرار بوده و به اصطلاح با تامین دیون در شمار مددجویان ستاد دیه قرار می‌گیرند و در فاصله کوتاهی از بند رهایی خواهند یافت.

آزادی ۱۸ زندانی جرائم غیرعمد در خراسان جنوبی

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ماه محرم گفت: به برکت نام حسین بن علی علیه‌السلام در مناسبت‌های مختلف این ماه عزادارن حسینی علیه‌السلام در قالب مشارکت در پویش‌های مردمی یا شرکت در آیین‌های گلریزان آزادی و یا حتیی تبدیل نذورات برای امر حسنه استخلاص بدهکاران مالی تعداد 18 زندانی عائله‌مند از بند حبس رهایی یافته‌اند که در مسیر رهایی این دربندانِ دردمند نباید از همکاری خوب شکات خصوصی و طلبکاران پرونده‌ها غافل بود. افرادی که در جبهه آزادی گرفتاران نیازمند در خط مقدم آزادی قرار دارند.

حسین پور با بیان اینکه مجموع میزان بدهی هجده زندانی آزاد شده در ماه محرم رقمی معادل 7 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است، افزود: برای آزادی این افراد، شاکیان 2 میلیارد و 200 میلیون تومان از بدهی گذشت داشته‌اند و در ادامه با همکاری خوب قضات تا مبلغ 4 میلیارد و 900 میلیون تومان نیز در قالبب قبولی دادخواست اعسار از محکومٌ‌به کسر شده است.

وی اظهار کرد: با مطالعه پرونده و مشاهده وضعیت خانواده این زندانیان بدهکار درمی‌یابیم چه بسیار زنان و کودکانی که مدت زیادی در حسرت دوری سرپرست خانواده زانوی غم بغل گرفته و رنج بسیاری را تحمل می‌کنند. خانواده‌های آبرومندی که در تامین مایحتاج خانه و اساسی‌ترین نیازهای زندگی عاجر مانده‌اند.

حسین‌پور با اشاره به آثار حسنه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: در آیین دینی و در فرهنگ چند هزار ساله ما همواره زدودن اندوه مستمندان و برطرف کردن مشکلات فقرا خاصه دربندان مسکین مورد تاکید بوده است و مولای متقیان علی علیه‌السلام در این باره طی نامه‌ای خطاب به فرزندشان می‌فرمایند: «مناسب‌ترین زاد و توشه براى لحظات هولناک محشر، کمک به فقرا و احسان به نیازمندان است. این کار در حقیقت شبیه آن است که جیره‌ای را در دنیا تحویل آن‌ها دهیم و آن‌ها با خود حمل کنند و در قیامت به ما بازگردانند».

مدیر نمایندگی ستاد دیه با اشاره یه احادیث متواتر اسلامی ادامه داد: طبق فرمایش نورانی پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه محبوب‌ترین مردم نزد خداوند کسی است که خانواده‌ای را شاد کند و شرایط سخت معیشتی فعلی چه مصداقی بارزتر از خرسند نمودن دل فسره دختران و پسران و خیل زنانی که در پی وقع یک حادثه یا بدنیال یک پیشامد همسرشان را در جمع خانواده ندارند. به حقیقت مشارکت خیرین در امر خداپسندانه آزادی زندانیان غیر عمد، نه فقط نهال امیدی را در دل خانواده‌های این زندانیان کاشته بلکه با پیشگیری از وقوع حوادث تلخ‌تری که از لحاظ اخلاقی و روحی و مالی عزیزان تحت سرپرستی این محبوسان را تهدید می‌کند به نوعی سلامت اجتماعی را تضمین می‌کنند.

وی با دعوت از هیئات مذهبی و گروه‌های فعال اجتماعی در راستای کاهش حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد گفت: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از تکایا و حسنیه‌ها در کنار خیرین بخشی یا تمام نذر هرساله خودشان در ایام محرم را به امر مقدس آزادی یک دربند مسلمان اختصاص دادند که با تکیه بر همین تجارب و بر حسب نیاز موجود امیدواریم با مشارکت مجدد و بیشتر عزاردات حسینی در ایام منتهی به اربعین سیدالشهداء علیه‌السلام و دیگر مناسبت‌های جاری در ماه صفر زمینه آزادی 72 زندانی جرایم غیرعمد موجود در سطح زندان‌های استان فراهم شود.

انتهای پیام/

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ۱۰:۰۳
تعداد کلیک: ۵۶۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.