English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

طبق‌گردانی عاشقان اباعبدالله آزادی 5 زندانی غیرعمد را فراهم نمود

طبق‌گردانی شیفتگان حضرت سیدالشهداء در حسینیه امام مجتبی علیه‌السلام، زمینه آزادی پنج بدهکار مالی تحت حمایت ستاد دیه کشور را فراهم نمود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، آیین سینی‌گردانی حضرت قاسم علیه‌السلام امسال در حسینیه اعظم امام حسن مجتبی علیه‌السلام (واقع در تهران)، رنگ و بوی دیگری داشت.

حاج نادر جوادی، مداح نام‌آشنای این حسینیه که از مراکز مذهبی و فعال اردبیلی‌های مقیم تهران در منطقه یاخچی‌آباد به حساب می‌آید، پیش از آیین چند صدساله طبق‌گردانی که در فهرست آثار ملی ثبت هم شده با تعزیت ایام سوگواری امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفای‌شان اعلام نمود: «عواید حاصل از طبق‌گردانی امسال بالکل صرف آزادی آن دسته از زندانیان و دوستداران اهل‌بیت پیامبر خواهد شد که از بد حادثه، نه با ارتکاب اعمال مجرمانه که به صرف ناتوانی در تامین دیون خصوصی و قروض رایج روانه بند حبس شده‌اند و به همین جهت از فیض حضور در این محافل نورانی محروم هستند.

بدنبال این دعوت و با نوحه‌سرایی مادحین هیئت، سینی‌های مسین که محتوایی چون حنا، اسپند و گلاب در داخل خود داشتند و با شاخه‌های گل تزئین شده بودند بین عزاداران داخل حسینیه و حاضرین در خیابان‌های مشرف به این مکان به چرخش درآمدند و در نهایت با جمع‌آوری مبلغی معادل 110 میلیون تومان زمینه آزادی پنج بدهکار مالی عائله‌مند از استان‌های البرز و اصفهان فراهم شد.

گفتنی است، آیین سنتی سینی‌گردانی فرزند امام حسن علیه‌السلام هر ساله با عنوان «آیین ازدواج حضرت قاسم» ایام محرم در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود که این مراسم در بین اقوام ترک و عرب جلوه و شکوه دیگری دارد.

انتهای پیام /

 

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۱۰
تعداد کلیک: ۶۴۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.