English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ۸۴ زندانی غیرعمد استان فارس با مشارکت خدام رضوی

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: در قالب پویش نذر امام و با مشارکت آستان مقدس امام رضا علیه‌السلام از ابتدای تیرماه تاکنون ۸۴ نفر از زندانیان غیرعمد از زندان‌های سطح این استان آزاد شده‌اند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسحاق ابراهیمی در آیین گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اظهار کرد: تابستان 1401 به همت آستان قدس رضوی تعداد 84 زندانی جرایم غیرعمد (55 زندانی زن و 29 محبوس مرد) با رقم بدهی بالغ بر ۳۲۷ میلیارد ریال از بند حبس رهایی یافتند که در رسیدگی به پرونده این مددجویان تا میزان ۲۲۵ میلیارد ریال از شکات رضایت اخذ و ۱۴ میلیارد و ۸۳۲ میلیون ریال اعسار زندانیان توسط مراجع قضایی پذیرفته شده است.

وی با اشاره به این که طی فرآیند آزادی مبلغ سه میلیارد و ۴۱۲ میلیون ریال نیز توسط خود زندانیان تامین شده است، افزود: آستان قدس رضوی برای آزادی این تعداد زندانی ۲۸ میلیارد و پانصد و پانزده میلیون ریال پرداخت و ستاد دیه استان فارس نیز از منابع مختلف ۶۳ میلیارد و سیصد و پنجاه و نه میلیون ریال تسهیلات اعطا نموده است.

مدیرکل زندان های فارس یادآور شد: اخذ گذشت رضایتمندانه از نقاط مختلف استان و سایر استان‌ها، پرداخت بخشی از بدهی زندانیان با مشارکت ستاد دیه استان فارس، اعزام تعدادی از خانواده زندانیان زیرپوشش انجمن حمایت و زندانیان آزاد شده به مشهد مقدس، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال زایی زندانیان پس از آزادی از زندان، از اقدامات شاخصی است که توسط آستان قدس و خادمیاران انجام شده است.

وی یادآور شد: تعداد بالغ بر ۸۵۰ نفر زندانی محکوم مالی غیرعمد هنوز در زندان‌های استان چشم به راه دستان سخاوتمند خیرین و همچنین شکات پرونده‌ها هستند که تا آنجایی که امکان دارد شکات از بخشی از حقوق‌شان گذشت کنند و مابقی را هم از خیرین استان درخواست داریم کمک کنند تا بتوانیم مشکل این افراد رو حل تا از زندان‌های استان آزاد شوند.

مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: بدهکاری ۸۵۰ نفر زندانی، بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان است که با رایزنی‌هایی که در واحد مددکاری زندان ها و ستاد دیه استان انجام می دهند، درصدد بوده مبلغ قابل توجهی از شکات رضایت اخذ شود، مبلغی نیز توسط خیرین تأمین شده و مابقی را در قالب تسهیلات بانکی به صورت قرض‌الحسنه و همچنین کمک‌های بلاعوض در صورت احراز استحقاق به آنان کمک کنیم، زمینه آزادی آنان نیز فراهم خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه از این تعداد زندانی۳۰ نفر زندانی زن و ۸۲۰ زندانی مرد هستند، گفت: جای مادران هیچگاه در بند زندان نبوده و با توجه به جایگاه زن در خانواده که همچون ستون خانواده از آن تعریف شده است همواره از خیرین و موسسات خیریه درخواست داریم که به کمک بیایند که بتوانیم مشکلات این دست از گرفتاران را حل نموده و باعث استحکام بنیان و کانون خانواده شویم.

انتهای پیام /

 

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۴۶
تعداد کلیک: ۵۳۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.