English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برای توفیق در فرهنگ‌سازی باید از مقوله شعار فاصله گرفت

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با تاکید بر نقش آموزش همگانی در کاهش جمعیت زندانیان غیرعمد گفت: برای موفقیت در حوزه فرهنگ‌سازی باید از مقوله شعار فاصله گرفت و اولویت بخشی در پیشگیری را در مقام عمل به نمایش گذاشت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ یکصد و شانزدهمین نشست هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه، مدیر نمایندگی ستاد دیه، مدیر کل کمیته امداد و جمعی از مسولین قضائی استان به میزبانی دادگستری کل برگزار شد.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد در ابتدای این نشست با تقدیر از زحمات بانیان برگزاری پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی» گفت: در سال جاری ستاد دیه استان یزد با ظرافت و همسو با مناسبت‌های ملی و مذهبی اقدام به برگزاری پویش‌های آزادی زندانیام جرایم غیرعمد اقدام کرد که از نظر مشارکت مردم و چه از نظر برنامه‌ریزی این رویدادها کیفیت بالایی داشتند.

دهشیری ادامه داد: یکی از اهداف ستاد دیه در سال جاری بایستی تلاش در زمینه آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه در خصوص پیشگیری از ارتکاب جرائم غیرعمد و به تبع آن ورود ناخواسته افراد به داخل زندان‌ها باشد که با دستیابی به این مهم از بسیاری از بروز از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری خواهیم نمود.

این مقام مسئول یادآور شد: بزرگترین سرمایه ستاد دیه اعتماد عمومی است که برای حفظ این سرمایه باید اخبار مربوط به کمک‌های خیرین و تعداد زندانیان آزاد شده پیوسته به صورت شفاف و دقیق به عموم خیرین خداجو اطلاع‌رسانی شود.

در ادامه این جلسه مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در سخنانی گفت: به همت عزاداران حسینی، خیرین وصنعتگران از ابتدای ماه محرم تا کنون مبلغی بیش از۸۰۰ میلیون تومان به ستاد دیه استان اهدا شد که این حماایت نشان از اعتماد بالای مردم به ستاد مردمی دیه دارد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با ارایه عملکرد ۵ ماهه این ستاد حمایت در 5 ماه نخست سال افزود: از ابتدای سال تا کنون ۶۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند که از این تعداد ۴۲ مددجو با عنوان محکومین مالی، ۱۳ مددجو در شمار بدهکار پرداخت مهریه، تعداد ۱۰ مددجو محکوم به مطالبات نفقه و ۱ محکوم نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از حادثه کار در بند حضور داشتند.

عظیمی افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۵۲۴ میلیارد ریال بود که تا میزان ۴۵۶ میلیارد و ۲۴۶ میلیون ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردید و مابقی مبلغ از منابع این ستاد تامین شد.

در این نشست پرونده ۱۰ زندانی غیرعمد مورد بررسی قرار گرفت و اعضاء جلسه در خصوص برگزاری پویش «قدم قدم تا آزادی» ویژه اربعین حسینی و شیوه پخش تبلیغ‌های ستاد دیه استان از طریق صدا و سیما به تبادل نظر پرداختند.

110

 انتهای پیام/

۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۲۰
تعداد کلیک: ۵۲۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.