English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 387 زندانی غیرعمد با گذشت 878 میلیاردی شکات اصفهانی

به گفته مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان از ابتدای سال با همت نیکوکاران استانی زمینه ازادی 21 زندانی زن و 357 محکوم مرد بدهکار در موضوعات جرایم غیرعمد فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسدالله گرجی‌زاده با تقدیر از اقدامات حبس‌زداء شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در کاهش آمار محبوسان موجود در یازده ندامتگاه سطح استان اصفهان گفت: با وجود مشکلات معیشتی و علی‌رغم بالا رفتن مبالغ بدهی برخی از محکومان پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی یا دیات سوانح رانندگی اما اصفهانی‌ها سنگ‌تمام گذاشته و موضوع پرفضیلت آزادی زندانیان نیازمند را فراموش نکرده و در این راستا از فروردین سال 1401 تا پایان مرداد ماه، با کمک‌های نقدی خود زمینه آزادی 387 بدهکار غیربزهکار را فراهم نموده‌اند.

وی با اشاره به رقم بدهی این زندانیان مساعدت شده، افزود: اصل بدهی 387 زندانی آزاد شده رقمی بالغ بر یک هزار و 695 میلیارد و 406 میلیون ریال بود که با برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش و با استناد دادن به آیات متعدد قرآنی و روایات متواتر اسلامی تا میزان 52 درصد محکوم‌ٌبه از سوی اولیاءدم و شکات خصوصی گذشت شده است. به عبارت دیگر طلبکاران ذی‌حق در رسیدگی به پرونده مددجویان اغلب عائله‌مند ستاد دیه، از دریافت مبلغی نزدیک به 878 میلیارد ریال چشم‌پوشی نموده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان با تقدیر از همکاری خوب قضات اصفهانی در کوتاه نمودن دادرسی‌های مرتبط با بدهکاران مالی ناشی از تعهدات مهریه و نفقه اظهار کرد: در فرآیند رسیدگی به 378 پرونده مختومه شده قابل اعتناست 21 درصد از اصل بدهی‌ها در قالب قبولی «دادخواست اعسار» مقرر گردید در اقساطی منصفانه ماه به ماه از سوی خود مددجویان پرداخت شود که این رقم جدای از «نقدینگی» 62 میلیارد ریالی واریز شده از سوی خانواده این محبوسان گرفتار است.

انتهای پیام /

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۱۲
تعداد کلیک: ۵۶۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.