English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

قضات ناظر زندان بازوان توانای ستاد دیه در حوزه آزادی هستند

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان در جمع قضات و دادیاران ناظر زندان‌های استان گفت: نمایندگان دادستانی در ندامتگاه‌ها با رفع موانع، به راستی بازوان فعال ستاد در حوزه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به منظور شناسایی به موقع و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ زندانیان بدهکار در مسائل مادی و پرونده‌های دیه ناشی از حوادث غیرعمد، اسدالله گرجی‌زاده مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان با قضات و دادیاران ناظر زندان‌های این استان دیدار گفت‌وگو کرد.

در این جلسه گرجی‌زاده با تاکید بر مقوله زندان‌زدائی گفت: خوشبختانه با حمایت مادی و معنوی خیرین و البته مساعدت و همیاری قضات شریف مستقر در دادسرا یا زندان روند رسیدگی به زندانیان جرایم غیرعمد زمان‌بر نبوده و آزادی بیش از هفت هزار زندانی بدهکار مالی یا محکوم به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی در طول ده سال گذشته از سوی ستاد دیه استان گواه این امر است. امروز با حضور قضات جوان و با انگیزه تمرکز ما بیش از حبس‌زدائی بایستی بر زندان‌زدائی و کاهش عناوین مجرمانه معطوف باشد تا به این واسطه کنترل و کاهش وقوع جرایم مجازات‌ها نیز همسو با دامنه جرایم ارتکابی به روز و مطابق با شرایط موجود در جامعه باشد.

وی ادامه داد: قضات ناظر زندان با درک آسیب‌های بعضا جبران ناپذیر روحی و اخلاقی مجازات حبس با استمهال دادن، با ارایه مرخصی در دایره قانون و معاضدت دادن و حمایت در قبولی دادخواست اعسار یا تعدیل به راستی بازوان توانای ستاد دیه در حوزه آزادی تعریف می‌شوند. قضات و دادیاران  در خط مقدم جبهه آزادی زندانیان غیربزهکار بیشترین نقش را در کاهش زمان رسیدگی به یک پرونده ایفا نموده و افزون بر مدیریت وقت از اتلاف بسیاری از هزینه‌های اضافه و طی مراحل فرسایشی یک دادخواست ساده قضایی پیشگیری می‌نمایند که این امر مصداق بارز دفاع از حقوق عامه و به عبارت ساده‌تر حق‌الناس است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان تاکید کرد: حبس یک بدهکار که در موضوعات غیرعمد گرفتار بند زندان شده با استناد به آیات متعدد قرآنی و روایات متواتر اسلامی نه وجاهت شرعی دارد و نه نگه داشتن یک مدیون برای شخص طلبکار عایدی و منفعتی به همراه خواهد داشت. در بسیاری از پرونده‌های با رقم سنگین اگر عدم تبهکار و خلافکار بودن فرد به اثبات رسیده باشد اتفاقا آزادی موقت او بیشترین کمک را در مختومه شدن پرونده خواهد نمود و با کار در بیرون از محوطه ندامتگاه و تلاش برای دریافت وام یا اخذ گذشت رقم محکوم‌ٌبه به مرور به اعتدال خواهد رسید. مرحله‌ای که حمایت دیگر نهادهای خیریه از این رقم و از این فرد نیز موجه خواهد شد. مسئله‌ و واقعیتی که قضات ناظر با درایت به آن می‌توانند زندانیانی که با مدت زمان بالا در بند حضور دارند از حبس رهایی بخشند.

در انتهای این جلسه به دلیل اقدمات حبس زداء دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان و حمایت‌های این مرجع قضایی در کاهش تعداد زندانیان تحت پوشش ستاد دیه از عبدالحسین مرادی، معاون دادستان و رییس اجرای احکام کیفری دادسرای اصفهان، به نمایندگی از قضات ناظر زندان تقدیر به عمل آمد.

110

110

انتهای پیام /

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۴۳
تعداد کلیک: ۶۵۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.