English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 110 میلیون تومانی خیرین نکایی برای آزادی زندانیان غیرعمد

خیران نکایی در یک اقدام خداپسندانه در هفته وحدت، با برگزاری جشن گلریزان، 110 میلیون تومان به زندانیان غیرعمد نکا کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، پیش از ظهر امروز جشن گلریزان ویژه کمک به زندانیان جرائم غیرعمد نکا با حضور رئیس دادگستری، فرماندار، خیران و دیگر مسئولان شهرستانی در فرمانداری نکا برگزار شد.

دادستان نکا، در آیین گلریزان زندانیان غیرعمد در نکا گفت: هدف از برگزاری جشن گلریزان، جمع‌آوری کمک‌های خیران به‌منظور آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و سایر محکومان مالی، غیر از کلاهبرداری است که توان پرداخت دیه و بدهی خود را ندارند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ذوالفقاری افزود: در قرآن و سیره ائمه‌ اطهار، سفارش و تاکید فراوانی بر کمک، مساعدت و دستگیری از انسان‌های نیازمند شده است و لذا همه ما باید به این مهم توجه داشته باشیم و فرامین و دستورات دین مبین اسلام را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

دادستان نکا با بیان اینکه انفاق و بخشش در زندگی فرجامی خوشی را برای ما رقم می‌زند، خاطرنشان کرد: ایجاد تزکیه و طهارت نفس، دوری از بخل، آرامش روحی، افزایش نعمات، تقرب به خدا، افزایش امنیت اجتماعی و ایجاد رافت در زندگی از آثار و پیامدهای مثبت انفاق و بخشش است.

ذوالفقاری همچنین با اشاره به خواص صدقه گفت: صدقه مال را زیاد، شفای بیماری، دوری از بلا، عبور از پل صراط و وارد شدن بدون حساب به بهشت است.

وی ادامه داد: برگزاری جشن گلریزان و چنین عملکردی بی‌تردید زمینه‌ساز اشاعه فرهنگ ناب اسلامی در راستای دستگیری از قشرهای مستضعف و بیانگر حس نوعدوستی مردم به حساب می‌آید.

رئیس دادگستری شهرستان نکا نیز در ادامه گفت: دستاوردهای معنوی این جشن‌ها، برای رفع مشکلات برخی افراد نیازمند همدلی بیشتر در جامعه است.

حجت‌الاسلام محمدتقی ربیعی با بیان اینکه در جامعه افراد محتاج و آبرومندی وجود دارند که بر هر دلیل غیرعمدی در زندان به‌سر می‌‌برند و منتظر کمک‌های خیران برای آزادسازی هستند، افزود: ما الگوهای خوبی همچون ائمه اطهار (ع) برای دستگیری از نیازمندان داریم که باید مورد توجه ما در دستگیری از نیازمندان باشند و بدانید که کمک‌های شما نقطه امیدی برای افراد محتاج است.

فرماندار نکا نیز در این آیین با تشکر از عوامل و متولیان این برنامه که همزمان در هفته وحدت برگزار شد، گفت: موجب مسرت و خوشحالی است که توفیقی شد تا در جمع شما خیران برای انجام این کار خیر و خداپسندانه باشم.

رحیم قاسمی‌طوسی اظهار کرد: همچنان که گفته شد هدف از برگزاری این جشن، کمک مالی به زندانیان جرائم غیرعمد است و لذا همه شما خیران با دانستن این امر باید برای رفع مشکلات نیازمندان تلاش کنید و بدانید که این کمک‌های شما تنها برای افراد زندانی غیرعمد هزینه می‌شود.

فرماندار نکا بیان کرد: جشن گلریزان، اقدام نیک، حسنه و خداپسندانه است که باید برای ترویج، بسترسازی و استفاده بهینه از کمک‌های مردم خیراندیش تلاش بیشتری انجام شود.

محمد جلالیان از اعضای انجمن حمایت از زندانیان نکا نیز گفت: مشارکت‌های خیران در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از جایگاه مطلوبی در این شهرستان برخوردار است که این مسئله بیانگر درک حساسیت موضوع، پایبندی آنها به آموزه‌های دینی و توجه به همنوعان است که باید در جهت ارتقای این فرهنگ تلاش کنیم.

به گزارش فارس، در جشن گلریزان خیران نکایی که همزمان با هفته وحدت برگزار شد، خیران نکایی 110 میلیون تومان برای کمک به زندانیان جرائم مالی غیرعمد کمک کردند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931017000800#sthash.gz9C2fdK.dpuf

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان نکا که با حضور رئیس دادگستری، فرماندار، نیکوکاران نیک اندیش و دیگر مسئولان برگزار شد، زمینه رهایی 12 نفر از محکومان مالی غیرعمد و غیرکلاهبرداری فراهم گردید.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان مازندران بانیان اصلی این مراسم معنوی را مردم نوع‌دوست و خیرین شهرستان نکا اعلام کرد و گفت: در کنار بحث فرهنگی و بسط موضوع پیشگیری افراد از ورود ناخواسته به زندان، هدف از برگزاری این جشن گلریزان، جمع‌آوری کمک‌های خیران به‌منظور آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و سایر محکومان مالی است که توان پرداخت دیه و بدهی خود را ندارند.

غمگسار افزود: هر چند در گذشته موضوع دستگیری از زندانیان غیرعمد از سوی هم استانی‌ها و هم محله‌ای‌ها و همشهریان یک زندانی در حد برگزاری یک آیین کوچک در زورخانه‌ها و محیط های پهلوانی کشور برگزار می‌شد، اما امروزه به دلیل جدیت و اهمیت موضوع این برنامه صرفا در یک محیط مردانه برگزار نشده و به لطف خدا و طبق تاکیدات اسلامی و سفارشات متواتر سیره نبوی، در حال حاضر این مراسم با حضور خیل مردم خداجو در اکثر نقاط کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به عواید معنوی حاصل از برگزاری یک چنین مراسمی ، گفت: برپایی جشن گلریزان و اعتلای فرهنگ دستگیری از نیازمندان بی‌تردید ضمن آزادی یک فرد و نجات یک خانواده، زمینه‌ساز اشاعه فرهنگ ناب احمدی در راستای دستگیری از اقشار نیازمند و آبرومند کشور خواهد بود که این اقدام بدون شک نتیجه‌ای جز همگرایی بیشتر مردمی در سطح شهرستان و استان و در نهایت کشور در پی نخواهد داشت.

فرماندار نکا نیز با تشکر از عوامل و متولیان برگزاری این برنامه که همزمان با هفته وحدت برگزار شد، گفت: موجب مسرت و خوشحالی است که توفیقی شد تا در جمع شما خیران برای انجام این کار خیر و خداپسندانه باشم.

رحیم قاسمی‌طوسی اظهار کرد: خیران واقف باشند که رفع مشکلات یک زندانی تنها کمک به یک خانواده نبوده و در حقیقت از گرفتاری یک اجتماع در مشکلات فرهنگی و بعضا مسائل غیرقابل جبران و غیر قابل بیان اجتماعی و حتی اقتصادی جلوگیری به عمل می‌آورد.

فرماندار نکا بیان کرد: جشن گلریزان، اقدام نیک، حسنه و خداپسندانه است که باید برای ترویج، بسترسازی و استفاده بهینه از کمک‌های مردم خیراندیش تلاش بیشتری انجام شود.

 

۲۰ دی ۱۳۹۳ ۰۹:۵۸
تعداد کلیک: ۲,۵۱۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.