English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 11 بدهکار یزدی در قالب پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی»

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از مشارکت بی نظیر مردم دارالعباده در پویش هر هیئت آزادی یک زندانی و آزادی ۱۱ محکوم مالی از ابتدای محرم تا کنون خبرداد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید مسعود عظیمی با اعلام این خبر گفت: تاکنون مبلغی معادل ۸۰۰ میلیون تومان از سوی مردم دارالعباده برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در قالب پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی» به این نهاد حمایتی اهدا شده است که این رقم در مقایسه با ماه محرم سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

این مقام مسئول با تشکر از شرکت فولاد آلیاژی ایران به دلیل همکاری در ساخت برنامه تلویزیونی «نذری ماندگار» و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، سیمای استان یزد به دلیل پخش این برنامه در ۲ نوبت صبح و شب و بازتاب تبلیغات ستاد دیه استان به صورت زیرنویس و پخش تیزرهایی با محوریت جلب مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: در سال جاری با تبلیغات مجازی و فضاسازی شهری شاهد مشارکت چشم گیر عزاداران حسینی و همشهریان عزیز در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بودیم.

آزادی یک بانوی یزدی در حاشیه آیین نخل‌برداری

عظیمی ادامه داد: در کنار کمک هیئت‌های عزاداری شاهد کمک از سوی صنعتگران بودیم و در بسیاری از موارد افراد نذورات خود را به امر آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص می‌دهند که این خود نشان از اعتقاد و اعتماد مردم به این ستاد مردمی است.

وی تصریح نمود: یکی از زیباترین اقداماتی که برای سال اول در استان یزد صورت گرفت، اجرای گلریزان حسینی تحت عنوان «نخل آزادی» بود که به برکت این سنت حسنه و در روز عاشورا قبل از مراسم نخل‌برداری در کمتر از ره دقیقه مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای یک زندانی زن بدهکار در جرایم غیرعمد فراهم گردید.

110

ساعت کاری ستاد دیه یزد در دهه اول محرم تا ساعت ۲۱ شب بود

این مقام مسئول ضمن تقدیر از کارکنان ستاد دیه استان یزد گفت: ساعت کاری دفتر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در ایام محرم محدود به ساعات اداری نبوده و تا ساعت ۲۱ شب جهت حضور خیرین مفتوح بوده و حتی در ایام تعطیلی تاسوعا و عاشورای حسینی نیز این نمایندگی شاهد حضور خیرین و عزادارن حسینی بود.

آزادی ۱۱ زندانی غیرعمد یزدی از ابتدای اقامه عزای حسینی

عظیمی در خصوص برگزاری پویش مردمی «هر هیئت، آزادی یک زندانی غیرعمد» گفت: از ابتدای ماه محرم تا کنون تعداد ۱۱ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد در ادامه افزود: بدهی این یازده مددجو مبلغی بالغ بر ۸۰ میلیارد و۸۴۰ میلیون ریال بود که مبلغ ۶۸ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۱ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۷ مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد ۱ مددجو محکوم نفقه ، تعداد ۳ مددجو محکوم پرداخت مهریه بودند.

سید مسعود عظیمی ضمن تقدیر از زحمات  بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۲ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۹ مددجو  با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۳ مددجو زن و  ۸ مددجو مرد بودند.

آزادی ۶۴ محکوم مالی یزدی از ابتدای سال

سید مسعود عظیمی با اشاره به جمعیت فعلی زندانیان غیربزهکار یزدی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶۴ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود باز گشتند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه افزود: برای آزادی این ۶۴ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان مبلغ ۵۱۷ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال نیاز بود که مبلغ  449میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه و شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان از شکات پرونده ها گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و با پرداخت مبلغ ۶۷ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال زمینه آزادی این تعداد محکوم مالی از زندان فراهم گردید.

عظیمی ادامه داد: ازاین تعداد زندانی آزاد شده تعداد ۴۰ محکوم مربوط به بدهی های مالی، تعداد ۱۳ محکوم مربوط بهرداخت مهریه، تعداد ۱۰ محکوم مربوط به پرداخت نفقه و ۱ محکوم نیز مربوط به بدهی پرداخت دیه حادثه کارگاهی بود.

وی گفت: از این تعداد محکوم تعداد ۹ پرونده با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی از ستاد دیه استان آزاد گردیده و تعداد ۵۵ مورد نیز با پرداخت کمک از ستاد دیه از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۷ مددجو زن و تعداد ۵۷ نفر مرد بودند.

این مقام مسئول در پایان گفت :  ستاد دیه یک موسسه خیریه غیر تجاری و غیر انتفاعی است که تنها در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی فعالیت مینماید و نیکوکاران و خیرین میتوانند کمک های خود را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به حساب های ستاد دیه استان یزد می توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد دیه استان یزد به شماره کارت مجازی ۳۲۳۱-۰۰۰۰-۶۰۷۰-۶۲۷۷  و  شماره حساب ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ بانک ملی ، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳۶۶۵۵  کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نمایند.

110

انتهای پیام /

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۴۵
تعداد کلیک: ۵۴۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.