English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی زندانیان غیرعمد خراسان‌جنوبی 13 میلیارد تومان نیاز دارد

به گفته مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌جنوبی آزادی 74 زندانی جرایم غیرعمد موجود در زندان‌های این استان، تنها 13 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، غلامرضا حسین‌پور با اعلام این خبر گفت: از ابتدای تأسیس ستاد دیه استان در سال ۱۳۸۴ تاکنون، بیش از هزار و ۴۷۰ زندانی جرایم غیر عمد با کمک این ستاد، خیرین، کمیته امداد و تسهیلات قرض‌الحسنه بدون سود از بند رهایی یافته‌ان که برای استخلاص این افراد رقمی معادل ۱۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به این که از ابتدای سال جاری تا کنون هم تعداد 49 محکوم مالی و بدهکار دیات غیرعمد از بند حبس زهایی یافته‌اند، افزود: از این تعداد ۲۵ زندانی به دلیل محکومیت‌های مالی ناشی از صدور چک یا سفته، ۲۰ نفر بابت ناتوانی در تامین تعهدات مهریه و 4 مددجو نیز به دلیل مطالبات نفقه در زندان‌های استان حضور داشتند.

حسین‌پور مجموع بدهی زندانی‌های حماایت شده در سال 1401 را رقمی بالغ بر ۱۶۸ میلیارد و ۸۱۸ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: با برگزاری جلسات صلح و سازش و با استناد به روایاتتت اسلامی و آیات متعدد قرآنی دایر بر احسان و گذشت، شاکیان خصوصی در راستای آزادی این 49 زندانی یاد شده از دریافت مبلغ 4 میلیارد و 200 میلیون تومان گذشت کردند.

وی با بیان اینکه ۱۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال هم با تسهیلات بانکی پرداخت شده است، افزود: در روند آزادی زندانیان نزدیک به یک میلیارد تومان از سوی ستاد دیه کشور و بقیه بدهی در قالب آورده مددجویان تامین شده است.

حسین‌پور ادامه داد: در حال حاضر ۷۴ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های خراسان‌جنوبی تحمل حبس می‌کنند که مجموع بدهی این محبوسان نیازمند رقمی معادل ۱۳ میلیارد تومان است.

انتهای پیام /

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۲۹
تعداد کلیک: ۵۶۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.