English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

فرشته‌ای در بند

فرشته پس از سقوط همسرش از ارتفاع، قطع شدن پای پسرش در تصادف و ابتلای خودش به ام‌اس برای تأمین هزینه‌های درمان و زندگی ناچار به قرض گرفتن مبالغی از آشنایان شد، اما این سرآغاز مشکلات بزرگ‌تر و سقوط او از چاله مشکلات مالی به قعر چاه بزرگ بدهکاری و زندان بود.

داستان زندگی فرشته از همان روزهای اول با رنج و سختی همراه بود. همسرش در حوزه نصب سنگ‌نمای ساختمانی فعالیت داشت، اما هنوز زمان زیادی از شروع زندگی مشترکشان نگذشته بود که از ارتفاع ۷ متری سقوط کرد و دچار معلولیت و از کارافتادگی شد. از آن زمان علاوه بر مصائب نگهداری از همسر، جور تأمین مایحتاج خانه هم به دوش فرشته افتاد.

فرشته دو ماه بعد از پیگیری امور پزشکی شوهرش، آستین بالا زد و نقش نان‌آور خانه را با عهده گرفت. با همه سختی و مشکلات، زندگی این خانواده می‌گذشت تا اینکه در اتفاق ناخواسته دیگری، تک پسر خانواده در یک سانحه تصادف با موتورسیکلت پاهایش را از دست داد.

فرشته که در این سال‌ها هرچه در توان داشت گذاشته بود تا بار زندگی خانواده‌اش را به دوش بکشد، با قطع پاهای فرزندش توان گذشته‌اش را از دست داد و زندگی برایش سخت‌تر از قبل شد.

این اتفاق تلخ باعث شد مشکلات جسمی فرشته روز به روز بیشتر شود و سرانجام پزشکان تشخیص دادند به بیماری ام اس مبتلا شده است.

حالا فرشته بیمار مانده بود و همسر و پسر معلول و یک دختر ۱۹ ساله که باید هزینه‌های تحصیل او را می‌داد. اما هزینه‌های درمان و زندگی در یک خانه استیجاری و امرار معاش هر روز بیشتر می‌شد و او ناچار به قرض گرفتن پول از آشنایان شد.

در جمع آن‌هایی که فرشته برای تأمین نیازهای اولیه خانواده‌اش به سراغشان رفته بود، کسانی هم بودند که چشم به بازگشت ودیعه با سودهای کلان داشتند.

فرشته باوجود اینکه همه توان و انگیزه خود را برای گرم نگهداشتن کانون گرم خانواده‌اش به کار بست، اما بیماری او را از پا انداخت و نه تنها نتوانست اصل بدهی‌هایش را پرداخت کند، بلکه در تأمین سودهای عجیب‌وغریب عاجز ماند تا اینکه با طرح شکایت یکی از طلبکاران یازدهم اسفندماه سال گذشته با رقم بدهی ۲۸۰ میلیون تومانی راهی یکی از زندان‌های استان اصفهان شد.

به‌محض شناسایی این زندانی آبرومند، ستاد دیه استان اصفهان با تشکیل پرونده و برگزاری جلسات متعدد با طلبکار خصوصی در راستای گذشت از سودهای غیر اسلامی و ارائه سقف تسهیلات ممکن برای مددجو، هرچند بدهی را به میزان ۵۰ میلیون تومان تقلیل داد، اما این بانوی سرپرست خانوار به دلیل ناتوانی در بازگرداندن باقی بدهی‌هایش همچنان در حبس به سر می‌برد.

نیکوکارانی که تمایل به مشارکت در آزادی این بانوی سرپرست خانواده را دارند می‌توانند مبالغ نقدی خود را از طریق شماره حساب ۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۰۷ بانک ملی ستاد دیه استان اصفهان یا شماره کارت ۴۳۲۱-۹۹۸۵-۹۹۱۸-۶۰۳۷ این نهاد مردمی واریز کنند. مسئولان ستاد دیه استان اصفهان با شماره ۴-۳۶۶۳۵۷۰۰ پاسخگوی سؤالات شهروندان نیکوکار خواهد بود.

انتهای پیام/

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۰۶
تعداد کلیک: ۵۷۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.