English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گزارش تلویزیونی/ هدیه سیدالشهدا به یک زندانی غیرعمد

همزمان با عاشورای حسینی یکی از زندانیان جرائم غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه با کمک خیران آزاد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، همزمان با عاشورای حسینی سری زدیم به بازداشتگاه اوین و نشستیم پای دردل و حرف‌های آقا حیدر، مددجوی ۶۰ ساله‌ای که از ده سال گذشته تا امروز درگیر یک پرونده قضایی است.

حکایتی متفاوت و البته قابل تامل که پای او رو به زندان باز کرده است.

آقاحیدر مددجوی ندامتگاه اوین می‌گوید: مسئول هیئت امام حسن مجتبی علیه‌السلام است، سال ۹۰ پیرمردی که دید نداشته با داربست‌های هیئت برخورد می‌کند و از دنیا می‌رود.

خانواده متوفی از او به عنوان متولی هیئت شکایت می‌کنند پس از گذشت ۱۰ سال از این حادثه در نهایت دادگاه حکم به پرداخت دیه می‌دهد.

شاید رعایت نکات ایمنی در نصب داربست ها، کار آقاحیدر را به زندان نمی‌کشید و در نهایت یک خاطره به یادماندنی را هم ثبت کردیم. خاطره آزادی !

به گفته سید اسدالله جولایی رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور به مدد همین حمایت‌های خیرین در ۴ ماهه نخست امسال زندانیان دیگری هم با جرائم غیرعمد یا شبه‌عمد از بند حبس رهایی یافته‌اند که ۱۲۱ نفر از این محکومان زن و 2294 را مردان بدهکار در موضعات مالی و محکومیت‌های دیه (حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی) شامل می‌شوند.

به گفته آقای جولایی  مبلغ مورد نیاز برای آزادی این تعداد زندانی ۱۲ هزار میلیارد ریال بود که به برکت آیات قرآنی و با استناد دادن به روایات اسلامی بیش از 31 درصد از اصل محکوم‌به از سوی طلبکاران و اولیاء دم گذشت گردید.

وی با دعوت از عموم خیرین برای حمایت از زندانیان غیربزهکار اظهار کرد: هم‌اکننون ۱۰ هزار و ۶۸۶ زندانی جرایم غیر عمد در سطح زندان‌های کشور داریم که ۸۳۳۳ نفر از این مددجویان در ردیف محکومان مالی هستند.

انتهای پیام /

۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۵۱
تعداد کلیک: ۷۸۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.