English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حبس۱۰ هزار و ۶۸۶ زندانی جرایم غیر عمد

رئیس هیأت امنای در خصوص تعداد زندانیان جرایم غیرعمد گفت :۱۰ هزار و ۶۸۶ زندانی جرایم غیر عمد در کشور داریم که از این تعداد، ۱۹۱۸ بدهکار مهریه و ۱۷۵ نفر محکوم نفقه هستند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی، رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور در نشست خبری با خبرنگاران گفت: مقام معظم رهبری بیشترین کمک را در بین نیکوکاران کشور به ستاد دیه داشتند که باعث خرسندی و تشکر است. همچنین سران قوا هم کمک‌های شایانی به این ستاد در راستای آزادی زندانیان داشتند.

وی با بیان اینکه ستاد دیه، ستاد نجات انسان‌ها است، گفت: شروع فعالیت ستاد دیه در ماه رمضان سال ۶۹ آغاز شد و تا کنون ادامه دارد. سال‌ها جلسات ستاد دیه در اوین برگزار می‌شد.

جولایی ادامه داد: در چهارماه اخیر ۲۴۱۵ محکوم مالی و بدهکاران دیه غیر عمد از بند حبس رهایی یافتند. خیرین علیرغم محدودیت‌های کرونایی سنگ تمام گذاشتند و در قالب پویش‌های متعدد، ۱۲۱ محکوم زن که غیر عمد در بند بودند از زندان آزاد کردند. ۲۲۹۴ زندانی مرد هم آزاد شدند.

گذشت 31 درصدی شکات از دریافت محکوم‌ٌبه به منظور آزادی 2415 زندانی

وی با بیان اینکه طلبکاران در خط مقدم آزادی زندانیان هستند، گفت: مبلغ آزادی این تعداد زندانی ۱۲ هزار میلیارد ریال است. بیش از 31 درصد گذشت رضایتمندانه از طلبکاران داشتیم.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه کشور همچنین از شناسایی زندانیان جرایم غیر عمدی که سال‌ها است در زندان‌ها هستند، خبرداد.

وی ادامه داد: به خاطر دارم که اوایل شاکیان به سختی از طلب خود گذشت می‌کردند به همین دلیل سعی کردیم آموزش‌های لازم را در این رابطه افزایش دهیم.

جولایی با بیان اینکه ۹۸ درصد زندانیان آزاد شده بدهکار مالی بودند، گفت: بیشترین آمار مربوط به بدهکاران چک هستند که از ۲۴۱۵ نفر، ۱۳ زندانی راننده ،۲۳ محکومیت شبه عمد (هل دادن غیرعمدی، سربازی که ناخواسته شلیک کرده) ۴۳۸ زندانی تک قرار مهریه و ۲۵۶ زندانی آزاد شدند.

وی افزود: تا قبل از قانون مربوط به بیمه اجباری شخص ثالث، شاهد برابری پرداخت جنسیت و مذهب نبودیم اما پس از این قانون، شرکت‌های بیمه موظف به پرداخت ۱۰۰ درصدی خسارات هستند. همچنین به لطف این قانون در بسیاری از استان‌ها راننده زندانی نداریم.

وجود ۱۰ هزار و ۶۸۶ زندانی جرایم غیرعمد در کشور

رئیس هیأت امنای در خصوص تعداد زندانیان جرایم غیرعمد گفت :۱۰ هزار و ۶۸۶ زندانی جرایم غیر عمد در کشور داریم که ۸۳۳۳ نفر محکوم مالی هستند. پرونده‌ها پس از اینکه در زندان و ستاد مطرح می‌شود در هیأت امنا مطرح می‌شود و در کمیته ویژه بررسی می‌شود.

جولایی اظهار داشت: از تعداد ۱۰ هزار و ۶۸۶ نفر ،۱۴۷ نفر مربوط به حوادث رانندگی، ۲۹ نفر حوادث کارگاهی ،۸۴ نفر شبه عمد، ۸۳۳۳ محکوم مالی، ۱۹۱۸ بدهکار مهریه و ۱۷۵ نفر محکوم نفقه هستند که امید داریم در ماه محرم و صفر، مردم و خیرین بازهم در صحنه حضور یافته و موجبات آزادی زندانیان را فراهم کنند.

جولایی ادامه داد: در سالهای اخیر، هیأت‌های عزاداری کمک ویژه ای برای آزادی زندانیان داشتند اما از حسینه اعظم زنجان انتظار فراوان داریم که صندوق‌هایی را در مسیر عزاداران قرار بدهند تا قدمی برای آزادی زندانیان فراهم شود.

گفتنی است، مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه ستاد دیه به صورت آنلاین و یابا استفاده از شماره حساب‌های ۷۴۷۴ بانک ملت کمک‌های خود را به زندانیان اختصاص دهند.

110

انتهای پیام /

 

۸ مرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۱۱
تعداد کلیک: ۶۷۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.