English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مشارکت دانش‌آموزان تهرانی برای آزادی 2 زندانی جرایم غیرعمد

جمعی از دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه مفید قلهک به نمایندگی از همکلاسی‌های خود با حضور در ستاد دیه و اهدای مبلغی معادل 37 میلون تومان زمینه آزادی 2 محبوس غیرعمد را فراهم نمودند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اواخر اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بود که دانش‌آموزان دبیرستان متوسطه اول مفید قلهک، بازارچه خیریه‌ای با هدف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار کردند و در انتهای روز، با مشارکت دانش‌آموزان،‌ اولیا و کادر مدرسه مبلغی معادل ۳۷ میلیون تومان جمع‌آوری شد.

امروز (2 مرداد ماه) چند نفر از دانش‌آموزان پایه هشتم و نهم به همراه مدیر مدرسه، به نمایندگی از مجموعه دبیرستان متوسطه اول مفید قلهک به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه، واقع در خیابان نجات‌اللهی آمدند تا به انتخاب خودشان، در تامین الباقی بدهی و آزادی 2 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت نمایند.

یکی از مددجویان آزاد شده، مردی با حدود ۵۰ سال سن و دارای دو فرزند است. او در خانه‌ی اجاره‌ای ساکن و از جانبازان دفاع مقدس است. این مرد رو سال قبل در شرکتی مشغول به کار بوده و برای خرید لوازم و تجهیزات، چند برگه چک ارایه داده بود که متاسفانه در این حین همسرش به بیماری ام‌اس مبتلا و بابت تامین مخارج مرتبط با هزینه‌های بیمارستان و خرید داروهای کم‌یاب متضرر شده و در نهاییت به دلیل عدم ایفای تعهدات مالی در قالب اوراق چک روانه زندان شده‌ بود. این مددجو در سال ۱۳۹۶، با مبلغ بدهی ۱۴۴ میلیون تومان زندانی شده و تا به امروز فقط ۱۰ میلیون تومان از بدهی او باقی بود.

زندانی دیگر با بدهی‌ 27 میلیون تومانی خود مرد عائله‌مندی است که به دلیل ناتوانی در پرداخت قروض رهسپار بند شده بود.

110

۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۰۳
تعداد کلیک: ۶۶۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.