English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ٢٣ زندانی غیرعمد اصفهانی در دهه ولایت

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان با تقدیر از همیاری خیرین استان در کاهش حداکثری محبوسان نیازمند گفت: به برکت کمک‌های مادی و معنوی صورت گرفته در دهه امامت و ولایت ٢٣ زندانی جرایم غیرعمد آزاد و به آغوش جامعه بازگشتند. به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در آستانه عید سعید غدیر یکصد و هشتاد و سومین جلسه هیات امناء ستاد دیه اصفهان با حضور حجت الاسلام جعفرى رئیس کل دادگستری، علیرضا بابایى مدیرکل زندانها، سید محمد موسویان دادستان مرکز و جمعی از مسئولین قضایی استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، اسدالله گرجی زاده مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان در سخنانی گفت: به همت سبز خیرین نوعدوست استان اصفهان در فاصله عید قربان، روز ظهور زیباترین جلوه بندگی در برابر خالق تا عید غدیر، عید کمال دین زمینه آزادی ٢١ زندانی مرد و ٢ زندانی زن بدهکار در موضوعات مالی و محکومیت‌های غیرعمد ناشی از حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی تامین شد.

وی با بیان این که شکات خصوصی همواره در صف اول حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد حضور دارند، گفت: در فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان یاد شده، اعضاء کمیته صلح و سازش این نهاد حمایتی با دعوت از اولیاءدم و طلبکاران حدود نیمی از رقم مورد مطالبه شاکیان را اخذ گذشت داشته‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان یادآور شد: با وجود این که خیرین اصفهانی در ماه مبارک رمضان شگفتی‌ساز بودند و زمینه آزادی صدها زندانی غیربزهکار را در طول ایام مهمانی خدا فراهم نمودند اما با اتمام این روزهای پربرکت و با وجود این که ما هم‌اکنون تعداد ١٠١٠ زندانی جرایم غیرعمد در سطح ١١ ندامتگاه‌ استان داریم تلاش و همفکری داشتیم تا در ایستگاه خیر بعدی که ایام نورانی دهه ولایت بود بتوانیم زمینه آزادی الباقی زندانیان اغلب عائله‌مند تحت حمایت ستاددیه را فراهم نماییم که با راه‌اندازی پویش مردمی «عِتق به عشق علی» و با تبلیغ گسترده هنرمندان بومی و چهره‌های فعال در فضای مجازی این همت تا به امروز منتهی به آزادی ٢٣ زندانی واجد شرایط شده است که نه با ارتکاب اعمال مجرمانه که بر حسب عدم توانایی در تامین قرض یا اقساط رهسپار بند زندان شده‌اند.

گفتنی است در این جلسه پرونده ١٠٥ زندانی جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاد مردمى رسیدگى به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان اصفهان مورد بررسی اعضاء قرار گرفت.

انتهای پیام/  

۲۶ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۲۸
تعداد کلیک: ۵۶۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.