English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

جامعه در قبال زندانیان جرائم غیرعمد مسئولیت اجتماعی دارد

رییس سازمان زندان‌ها گفت: همه زندانیان جرائم خشن و سنگین ندارند و برخی ناخواسته بدلیل جرائم غیرعمد گرفتار زندان شده‌اند که جامعه در قبال این دسته از محبوسان مسئولیت انسانی و اجتماعی دارد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، غلامعلی محمدی شامگاه پنجشنبه، در آئین اختتامیه مرحله نخست آزادی مادران و زنان زندانی جرائم غیرعمد در مشهد اظهار کرد: زندان از ضرورت‌های تلخ و برشی از واقعیت‌های جامعه است که گریزی از آن نیست اما می‌توان نگاهی متفاوت به این مسئله داشت.

وی گفت: ما در زندان‌ها مسئول امور کسانی هستیم که برخی از آنها، از قشر ضعیف جامعه به لحاظ مالی و فکری هستند و به دلایل متعدد راهی زندان شده‌اند.

رییس سازمان زندانها تصریح کرد: تمام تلاش ما در سازمان زندان‌ها این است که از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود به نحوی استفاده کنیم که زندانیان به حیات طیبه دست یابند و به کانون گرم خانواده‌های خود باز گردند.

محمدی گفت: یکی از ارزش‌ها و ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، بهره‌مندی از کمک‌های مردمی و ظرفیت خیران است و هر جا مردم پای کار آمدند منشا خیرات و برکات بودند و گره‌های زیادی باز شد.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران طراحی و اجرای پویش نذر امام رضا علیه‌السلام برای آزادی زنان و مادران زندانی افزود: امیدواریم زندانیانی در قالب این طرح از بند زندان رها می‌شوند، با امام رضا علیه‌السلام عهد و پیمان ببندند که دیگر در مسیر خطا قدم نگذارند و بازگشتی به زندان نداشته باشند.

آزادی زندانیان غیرعمد از محبوب‌ترین کارها نزد خداست

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: کمک به آزادی بانوان زندانی جرائم غیر عمد مالی از ارزشمندترین و محبوب‌ترین اعمال خیر نزد خداوند متعال دانست.

حجت‌الاسلام‌ احمد مروی افزود: انفاق در راه خداوند رمز آزادی انسان از تعلقات است ، مطابق آموزه های دینی انسان به سعادت و کمال نخواهد رسید، مگر آنکه از اموال و دارایی‌های خود و آنچه دوست دارد در راه خداوند انفاق کند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان دربند تعلقات مادی بود اما به‌ سوی خداوند حرکت کرد؛ گفت: انسانی که با انفاق از تعلقات دنیوی رهایی می‌یابد؛ رهایی از دیگر تعلقات برای او آسان خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آنچه از سیره ائمه اطهار و اولیای دین برداشت می‌شود، آن است که آزادی بانوان زندانی جرائم غیر عمد به‌ ویژه بانوان سرپرست خانوار یکی از بهترین کارهای خیر و ارزشمندترین و محبوب‌ترین اعمال نزد خداوند متعال است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آزادی بانوان زندانی جرائم غیر عمد تنها آزادی یک انسان نیست، بلکه نجات یک خانواده از متلاشی شدن است زیرا مادران کانون خانواده هستند؛ خانواده‌ای که مادر آن در زندان است آن خانواده رو به نابودی و کودکان آن خانواده در معرض آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری هستند.

مروی گفت: سنت حسنه آزادی بانوان زندانی جرائم غیرعمد باید تا زمانی که حتی یک زندانی این‌ چنینی در زندان است ادامه یابد تا روزی فرا رسد که هیچ بانوی محترمی به سبب مشکلات مالی در زندان وجود نداشته باشد.

انتهای پیام /

۲۵ تیر ۱۴۰۱ ۰۹:۰۱
تعداد کلیک: ۵۲۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.