English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

خیرین ستاددیه، با خدا معامله می‌کنند

کولیوند ستاددیه البرز خیرین
نماینده مردم کرج در مجلس ضمن تقدیر از حمایت‌های مردمی در راستای آزادی زندانیان غیرعمد، گفت: خیرینی که به دنبال رهایی یک زندانی و نجات یک خانواده از مال خود می‌گذرند، با خدا معامله می‌کنند.

 

دکتر محمدجواد کولیوند، عضو هیئت مدیره ستاد دیه شعبه استان البرز در گفتگو با روابط عمومی ستاددیه کشور، گفت: شهرستان کرج به واسطه زندانهایی که  دارد، تقریبا یکی از شلوغ ترین ستادهای دیه را در سطح کشور داراست.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در سال جاری تنها یک جشن عمومی گلریزان در سطح استان البرز برگزار شده است، گفت: با وجود این در همین یک جشن بیش از 1000 نفر از مردم نوع‌دوست و انقلابی البرز شرکت داشتند که از این محل یک میلیارد و 700 میلیون تومان تعهد و کمک نقدی در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد.

وی افزود: ستاد دیه البرز به دنبال این است که افراد غیر بزهکاری که بر حسب یک اتفاق ناخواسته راهی زندان شده و بدون پشتوانه مالی با ارزش‌ترین سرمایه هر انسان که همانا عمر اوست، پشت میله‌های سرد زندان سپری می‌کند را کمک نماید که به لطف خدا در این زمینه، در تلاش هستیم که ستاد دیه شعبه استان البرز بعنوان یکی از شعب ستادهای دیه، عملکرد موفقی داشته باشد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس و خزانه‌دار ستاد دیه شعبه استان البرز با اشاره به تلاش گروهی از افرادی که بدون چشم‌داشت مادی  در ستاد دیه شعبه استان در راستای اخذ گذشت رضایتمندانه از شاکیان فعالیت دارند، گفت: امید است که بتوانیم با همکاری گروه تحقیق و کمیته سازش ستاددیه به سمتی برویم تا ضمن آزادی حداکثری مددجویان غیرعمد، شکات و طلبکارانی که متضرر شده‌اند نیز  بتوانند به حقوق و مطالبات حقه خودشان برسند.

وی با اشاره به اینکه همواره نخستین خیران این نهاد مردمی خود اولیاء‌دم و شکات بوده‌اند، اظهار داشت: اینکه طلبکاران عزیز ، گذشت می کنند، این حقیقت بزرگی است که آنها صرفا برای مرضی رضای خدا چنین اقدامی را انجام داده و با مناعت طبع از حقوق خودشان صرف نظر می‌کنند.

کولیوند در ادامه بابیان اینکه گذشت طلبکاران، روند رو به رشدی داشته، از تمام شاکیان  و خیرین محترمی که کمک کردند تا با همت آنها روند آزادسازی زندانیان بیشتری تسهیل شود، تشکر کرد و خاطرنشان ساخت: بایستی از دولت هم تشکر ‌کنیم که در طی سالهای 91، 92 و 93، بودجه‌ها و تسهیلات خوبی را برای آزادی حداکثری زندانیان غیر بزهکار فراهم نموده است.

نماینده خانه ملت با قدردانی از کمک بانک‌های عامل کرج در راستای ارائه تسهیلات آسان و مورد نیاز به مددجویان و خانواده‌های زندانیان غیرعمد، از مجموعه‌ی دست‌اندرکاران ستاد دیه شعبه استان البرز نیز تشکر نمود و افزود: گاه اتفاقی و کاملا به طور  ناخودآگاه و غیرعمد، اتفاقی برای برخی از ما می‌افتد که همین موضوع در ادامه باعث می‌شود که سالهای سال بخاطر یک ماجرای ناخواسته  گرفتار زندان شده و بسیاری از خانواده‌های ایشان نیز بیش از هر موعدی در معرض آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی قرار گیرند.

وی ادامه داد: با مشارکت عمومی خیرین خداجو و همکاری صنعت‌گران، هنرمندان، دانشجویان و اقشار مختلف مردمی ستاد دیه می تواند هم در تسهیل آزادی و هم در زمینه پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان اقدامات موثری انجام داده و برای خانواده این دسته از افراد آسیب‌پذیر جامعه، پشتوانه‌ای قوی باشد.

دکتر کولیوند با اشاره به اقبال و اعتماد خیرین استانی نسبت به عملکرد ستاد دیه، خاطرنشان کرد: نهایت تلاش ما این است که نیکوکاران ارجمندی که منابع مالی خود را در اختیار ستاد دیه قرار داده‌اند، بدرستی این منابع در جهت آزادی سریع و بیشتر زندانیان غیرعمد مدیریت شده و موجب خوشحالی و شادمانی خانواده‌های چشم انتظار زندانیان فراهم گردد که قطعا در این صورت است که رضایت خداوند متعال هم جلب خواهد شد.

وی تصریح کرد: به یقین اقدامات خداپسندانه و انسان‌دوستانه خیرین عزیز، گره‌هایی زیادی را نه تنها از زندگی خیل مددجویان غیرعمد باز کرده، بلکه خانواده‌های بی‌سرپرست بسیاری را از گرفتار آمدن در مشکلات خانمان برانداز متعدد رهایی داده و اشک شوق بسیاری از فرزندان و مادران منتظر و بی‌پناه این زندانیان را جاری می‌سازد.

خزانه‌دار ستاد دیه استان البرز در پایان با بیان اینکه این اقدام پسندیده، بدون در نظر گرفتن میزان مبلغ پرداختی چون برگ زرینی در کارنامه معنوی کلیه خیرین این ستاد ثبت خواهد شد، اظهار داشت: در روزی که نه مال، نه فرزند و نه کسی به فریاد من و شما می‌رسد، تنها انجام کارهای خیری از این دست است که به فریاد ما خواهد رسید، چرا که در تمامی این اقدامات خیرین، آنها با خدای خود معامله کرده‌اند.

۱۷ دی ۱۳۹۳ ۱۱:۰۸
تعداد کلیک: ۲,۹۹۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.