English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

هدف از برگزاری جشن گلریزان در حقیقت نجات جامعه است

مدیر عامل ستاددیه شعبه استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: ما با برگزاری جشن‌های گلریزان تنها به دنبال آزادی یک زندانی نبوده و درصدد هستیم از ورود ناخواسته عموم جامعه به زندان جلوگیری کنیم.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، جشن گلریزان ویژه کمک به آزادی زندانیان نیازمند وآبرومند جرایم غیرعمد شهرستان بهمیی باحضور اقشار مختلف مردم، مسولین شهرستانی واستانی درسالن اجتماعات کانون پرورش کودکان ونوجوانان شهرلیکک برگزار شد.

در این مراسم «دلشاد» فرماندار شهرستان بهمیی در سخنانی با اشاره اهداف پیشگیرانه برگزارکنندگان این جشن گلریزان گفت: جشن‌های گلریزان در این استان نه تنها به منظور دستگیری از یک مستمند در بند بلکه بیشتر با هدف فرهنگ‌سازی ونهادینه کردن برخی از قوانین و مقرراتی برگزار می‌شود که جهل به این موضوعات و قوانین است که بسیاری از همشهریان و هموطنان ما را راهی حبس کرده و می‌کند.

وی به عواقب زندانی شدن این افراد ومشکلاتی که در ادامه برای خانواده‌های آنها پیش می‌آید پرداخت و افزود: حبس کسانی که به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد راهی زندان شده‌اند و تنها به این دلیل که استطاعت مالی در پراخت دیه یا بدهی را ندارند علاوه بر اینکه طبق اسناد اسلامی و احادیث متواتر نبوی غیرقابل چندان پذیرفتنی نیست، قابل ذکر است که هزینه‌های هنگفتنی را در بحث رسیدگی قضایی، درمانی و نگهداری به کشور وارد می‌سازد.

دلشاد با اشاره به اینکه هزینه‌های موجود در بحث پیشگیری همواره نازل‌تر از اعتبارات لازم برای بحث درمانی بوده است، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی به منظور رعایت قوانین و بالاخص مقررات راهنمایی و رانندگی بسیاری از هزینه‌های ملی ما کاهش داده و این اعتبارات در بحث آبادانی و سلامت عمومی مردم شریف ایران اسلامی صرف خواهد شد.

زینی‌پور، مدیر عامل ستاددیه شعبه استان کهگیلویه وبویراحمد نیز ضمن تشریح فعالیت‌ها وعملکرد ستاددیه شعبه این استان هدف از برگزاری این گلریزان را علاوه برجمع‌آوری کمک برای آزادی زندانیان نیازمند موضوع فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم درزمینه رعایت قوانین ومقرراتی ازجمله رعایت قوانین ومقررات راهنمایی ورانندگی اعلام کرد.

وی پرداختن به موضوع مهریه‌های غیرمتعارف،صدور چک‌های بلامحل را نیازمند یک فرهنگسازی صحیح دانست و افزود: ما در برگزاری جشن‌های گلریزان این استان با دعوت از اقشار مختلف جامعه، معتمدان، صاحبنظران، ائمه جمعه وجماعات واصحاب رسانه در صد هستیم بیش از آنکه در آزادی یک زندانی بکوشیم، از ورود ناخواسته عموم مردم به زندان جلوگیری به عمل آوریم.

حجت‌الاسلام سیادت، امام جمعه شهرلیکک نیز با بیان احادیثی ازائمه اطهار علیهم السلام درخصوص انفاق وکمک به نیازمندان وگرفتاران گفت: موضوع مهریه‌های غیرمتعارف و خارج ازعرف هرگز در شأن مردم کشور اسلامی ایران که سابقه‌ تمدنی بلندی در عرصه تاریخ دارند، نبوده و بایستی در این خصوص با اجماع عمومی برنامه‌های روشنگرانه و مستمری برگزار کنیم.

وی ادامه داد: مردمی که خود رامفتخر به پیروی ازسنت نبوی و خاندان علوی می‌دانند نبایستی در بحث ازدواج و بویژه مهریه خلاف سنت رسول مکرم اسلام و ائمه معصومین عمل کرده و نارضایتی خدا و بندگان خود را به دنبال یک وصلت مبارک بر خود روا بدارند.

وی اظهار داشت: درشورای فرهنگ عمومی شهرستان مصوب گردید زوجینی که درهنگام ازدواج مهریه را چهارده سکه درنظر بگیرند ازطریق اداره مسکن وشهرسازی به انها زمین مجانی و یا با قیمت بسیار اندک برای ساخت مسکن دراختیار آنها قرار گیرد، که به تعدادی اززوجین درشهرستان بخاطر رعایت این سقف مهریه زمین واگذارگردیده است.

گفتنی است درپایان مراسم با مجموع مبالغ تعهد شده و با همت ستاددیه شعبه این استان زمینه آزادی یک نفر از محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادفات استان کهگیلویه وبویراحمد فراهم گردید.

۱۷ دی ۱۳۹۳ ۱۱:۰۱
تعداد کلیک: ۳,۱۶۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.