English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

سرعین در آزادی زندانیان غیرعمد سرآمد شهرستان‌های اردبیل است

خیرین شهرستان سرعین با پرداخت مبلغ 50 میلیارد ریال در پنج سال گذشته، رتبه نخست بیشترین کمک نقدی در حوزه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اردبیل را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، همایش تجلیل از خیرین شاخص ستاد دیه اردبیل با حضور رئیس کل دادگستری استان، امام جمعه، رئیس‌ دادگستری، شهردار سرعین و جمعی از مسئولین عالی قضایی در سرعین برگزار شد.

حجت الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این مراسم با اشاره به کسب  رتبه اول استانی شهرستان سرعین در بیست ویکمین جشن‌های  گلریزان سال 1401 از خیرین استان و از اقدامات فرهنگی انجام شده در جهت افزایش کمک‌های مردمی به ستاد دیه قدردانی کرد.

کثیرلو ادامه داد: خوشبختانه ستاد دیه استان در کمک به مددجویان با دقت تمام اقدام می‌نماید و در حوزه حمایت از بدهکاران غیربزهکار فقط آن دسته از زندانیان را مورد مساعدت خود قرار می‌دهد که فاقد سابقه کیفری بوده و حسن اخلاق و آبرومندی آن‌ها محرز باشد.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان اردبیل گفت: زندانیان جرایم غیر عمد بر اثر یک اتفاق ناخواسته ناشی از نوسانات بازار با بروز حوادث کارگاهی و تصادفات رانندگی بدهکار شده  و در زندان بسر می‌برند.

وی با اشاره به عواقب تلخ ناشی از حبس برخی سرپرستان خانواده در سلامت اجتماعی گفت: نبود نان‌آور یک خانه موجب خواهد شد تا خانواده این زندانیان  از نظر اجتماعی، معیشتی و حتی عاطفی دچار بحران‌هایی شوند که درمان برخی از آن‌ها بعضا ناممکن است.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: انجام کارهای خیر از گذشته‌ای دور در فرهنگ غنی خانواده‌های اردبیلی وجود داشته و خیرین ولایت‌مدار سرعین  همیشه در انجام کارهای خداپسندانه پیش قدم بوده‌اند که در این سبقت در خیرات خرسندیم امروز در جمع آن‌هایی حضور داریم که طبق آمار در حوزه جلب مشارکت‌ها جز برترین‌های استان هستند.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان گفت: خوشبختانه با فرهنگ‌سازی انجام گرفته در سطح استان شاهد حضور پرشور هنرمندان و کارآفرینان در بحث آزادی زندانیان جرایم غیر عمد از زندان‌های استان هستیم و خیرین اردبیلی امروز به جای ریخت و پاش‌های بعضا اضافه و یا تشریفاتی بخشی از هزینه‌های مرتبط با آیین ترحیم عزیزان‌ خود را به مانند اختصاص هزینه‌های افطاری‌ها و احسان‌های ویژه ماه محرم یا شب عقد و ازدواج خود را به امور حسنه و ماندگاری چون رها ساختن یک بدهکار در بند اختصاص می‌دهند.

کثیرلو از آزادی ۴۶۰ زندانی با مبلغ محکومیت بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال در سال گذشته خبرد داد و گفت: از این تعداد ۲۰۴ زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ محکومیت 582 میلیارد و 321 میلیون ریال با کمک ستاد دیه استان، 63 زندانی با مبلغ محکومیت ۴۸۱ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال با مشاوره ستاد دیه استان و ۱۹۴زندانی با مبلغ محکومیت ۱۳میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال با مراجعه مستقیم خیرین به زندان‌های استان آزاد شدند.

در پایان این مراسم از تعدادی از خیرین استان با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام /

۶ تیر ۱۴۰۱ ۰۸:۳۸
تعداد کلیک: ۵۱۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.