English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حبس 968 محکوم غیرعمد در یازده زندان استان اصفهان

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان از حبس 968 بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات جرایم غیرعمد در سطح 11 ندامتگاه این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسدالله گرجی‌زاده در تشریح آخرین وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد استان اصفهان گفت: هم‌اکنون زندان مرکزی با میزبانی از 426 محکوم غیربزهکار در رأس فهرست عددی قرار گرفته و در ادامه زندان کاشان با نگهداری از 307 محبوس غیرعمد و خمینی‌شهر و نجف‌آباد هر کدام با 59 مددجو رتبه‌های بعد را به خود اختصاص داده‌اند.

تنها 1 درصد مددجویان ستاد دیه بدهکار دیات هستند

وی 99 درصد زندانیان تحت حمایت ستاد دیه را بدهکاران مالی ناشی از چک، مهریه و نفقه برشمرد و افزود: با اقدامات پیشگیرانه و پس از اصلاح و دائمی شدن بیمه اجباری شخص ثالث خوشبختانه امروز آمار زندانیان حوادث رانندگی به کمترین میزان ممکن تقلیل یافته و در استان بزرگ اصفهان تنها 5 زندانی فوتی و حرجی ناشی از سوانح جاده‌ای آن هم تنها در زندان کاشان در بند بسرمی‌برند که با همکای صندوق تامین خسارت‌های بدنی و با مکاتباتی که با برخی شرکت‌های بیمه‌ای داشتیم همین اقلیت موجود نیز در آتیه‌ای نزدیک از حبس رهایی خواهند یافت.

مشکلات مالی عامل افزایش محکومان غیرعمد است

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان اظهار کرد: پررنگ‌ترین طیف گرفتار مددجویان تحت حمایت این نهاد مردمی آن دسته از هموطنان هستند که بابت مطالبه وجه گرفتار دعاوی قضایی شده و در ادامه با تقلای بسیاری که در تامین دیون خصوصی خود داشته‌اند اما بابت مشکلات معیشتی و مصائب ناشی از نبود شغل ثابت یا درآمد مکفی سر از زندان درآورده و دارایی منقول و غیرمنقول خانوادگی آن‌ها کفاف حتی ثلث مبالغ بدهی را نمی‌دهد. مبالغی که بابت قواعد پولی و بانکی با تاخیر در تادیه هر روز از روز قبل سنگین‌تر می‌شوند.

حبس 23 زندانی زن در نصف جهان

گرجی‌زاده با تفکیک جنسیتی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: هرچند بانوان در کنار جانباران، معلولان و کهنسالان در اولویت رسیدگی ما بوده و هستند اما با وجود این تلاش‌ها هم‌اکنون 11 زندانی زن در زندان نسوان، 11 محبوس خانم در کاشان و یک مادر بدهکار مالی نیز در گلپایگان تحمل حبس می‌کنند.

یک دهم زندانیان غیرعمد واجد شرایط کمک هستند

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان یادآور شد: با اخذ آخرین استعلامات ثبتی و ملکی و بنا به تحقیقات دقیق میدانی باید گفت از جمعیت 968 نفری زندانیان جرایم غیرعمد در ندامتگاه‌های نایین، لنجان، فریدن، شهرضا، خوانسار و ... ده درصد از این محبوسان در شمار زندانیان تک قرار بوده و نیازمندی آن‌ها برای بهره‌مندی از تسهیلات اعطایی و کمک‌های مردمی محرز شده است که امیدواریم به همت سبز خیرین خداجو و با سابقه اقدامات حبس‌زداء نزد ساکنان نصف‌جهان، اکثریت مددجویان مذکور تا اعیاد با سعادت قربان و غدیرخم از بند حبس رهایی یابند.

انتهای پیام /

 

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۴۲
تعداد کلیک: ۶۳۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.