English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 2 میلیارد تومانی خیرین مازنی برای آزادی زندانیان غیرعمد

در راستای کاهش حداکثری 184 زندانی جرایم غیرعمد حال حاضر استان مازندران در آیین گلریزان آزادی خیرین مازنی رقمی معادل 2 میلیارد تومان کمک داشتند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، عصر آخرین روز اردیبهشت ماه آیین گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان مازندران با حضور حجت الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری، معاون ستاد دیه، مدیرکل زندان‌ها و جمعی از خیرین و مسئولین استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

اکبری، رئیس کل دادگستری و ریاست هیات امناء ستاد دیه استان مازندران در این مراسم با تقدیر از همیاری خیرین در مقوله کاهش جمعیت زندانیان غیزبرهکار گفت: امر حبس‌زدایی به ذات امر مبارکی به شماار می‌رود که طیف مدد شده در این راستا تنها شخص زندانی یا خانواده‌ها او نیستند.

وی با اشاره به عواقب بعضا جبران‌ناپذیر محکومیت‌های حبس افزود: صدور احکام حبس در قبال محکومیت‌های مالی ناشی از مهریه، نفقه و حتی چک نه یک خانواده که به دلیل زایل شدن برخی سرمایه‌های مادی و معنوی در بین آحااد جامعه ممکن است سلامت اجتماعی را نیز تهدید کند.

حجت‌الاسللام اکبری با اشاره به آیات قرآنی و روایات دینی اظهار کرد: دستگیری از مستمندان به ویژه اسرایی که در مصداق امروزی آن طیف گسترده بدهکاران مالی ناشی از جرایم غیرعمد هستند همواره مورد تاکید بوده و توجه به این گروه آسیب‌دیده بایست در اولویت توجه و پیگیری‌ها باشد.

 در ادامه این جلسه علی استادی، مدیرکل زندان‌های استان مازندران نیز در سخنانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای آزادی بدهکاران غیرعمد گفت: سال گذشته به برکت کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی تعداد 620 زندانی جرایم غیرعمد از بند حبس رهایی یافتند.

وی ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی ستاد دیه استان اما متاسفانه هم اکنون ۱۸۴زندانی جرایم غیرعمد در بند زندان‌های مازندران تحمل حبس می‌کنند که رقم بدهی ایین افراد دربند مبلغی معادل 31 میلیارد تومان است.

استادی با اشاره اینکه زندانیان غیرعمد هیچ سابقه کیفری در پرونده ندارند، گفت: در مراسم جشن گلریزان استان خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مبلغی بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان کمک کردند که 2 میلیارد تومان به صورت نقد جذب شده و 15 میلیارد الباقی ددر قالب تعهدات در حال پیگیری هستند تا با وصول کامل زمینه آزادی در ووهله نخست افراد عائله‌مند فراهم شود.

وی با اشاره به سابقه دینداری و طبع نوع‌دوستی مردم مازندران از همه دستگاه‌های و افرادی که در برگزاری این آئین مشارکت و تلاش کردند تقدیر نمود و خواستار ترویج و فرهنگ‌سازی سنت خداپسندیده آزادی زندانیان نیازمند شد.

انتهای پیام /

۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰
تعداد کلیک: ۷۰۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.