English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آموزش همگانی از وظایف ستاد دیه است

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان و آموزش همگانی در راستای آموزش مقررات بانکی از جمله وظایف این نهاد مردمی است.  

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یکصد و نهمین نشست هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه، مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد و قائم مقام صداوسیمای مرکز استان به مزیبانی کانون اصلاح و تربیت یزد برگزار شد.

غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از اقدمات حبس‌زدای صورت گرفته در ماه رمضان گفت: در سال جاری ستاد دیه استان یزد گلریزان‌های با شکوهی را در سطح استان و شهرستان برگزار که چه از نظر حضور مردم در این جشن‌ها و چه از نظر کیفیت در سطح بالایی بود.

وی با ااشره به این که جمعیت زندانیان جرایم غیرعمد استان روند کاهش داشته است، افزود: یکی از اهداف ستاد دیه در سال جاری بایست فرهنگ‌سازی در زمینه آگاهی بخشی به آحاد اجتماعی در خصوص موضوعات به ظاهر ساده‌ای باشد که در ادامه فردی را با وجود سرپرست بودن خانواده روانه بند می‌کند.

سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان نیز در سخانی اظهار کرد: به همت صنعتگران، صاحبان مشاغل و خیرین خُرد در ماه مهمانی خدا رقمی بیش از ۵ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوری شد که این نشان از اعتماد بالای مردم به این ستاد دیه دارد.

عظیمی با اشاره به این که جشن‌های گلریزان در یزد تنها مختص به ماه مشخصی نیست، گفت: به برکت کمک‌های صورت گرفته یزد هم اکنون هیچ محکوم به پرداخت دیه (غیرعمد) در زندان ندارد که این نشان از تاثیر اقدامات پیشگیرانه در این استان است.

در ادامه، رضا مقبلی مدیر کل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد نیز با اشاره به آسیب‌پذیر بودن خانواده زندانیان جرائم غیرعمد گفت: کمک به آزادی زندانیان غیربزهکار و تسریع در امر آزادی محکومین غیرعمد باید در راس امور قرار گیرد زیرا در بسیاری از موارد کم‌کاری در این حوزه آسیب‌های اجتماعی بزرگ و بعضا جبران‌ناپذیری بدنبال دارد.

در این نشست پرونده ۱۰ محکوم مالی بدهکار در مضوعات جرائم غیرعمد مورد بررسی اعضاء قرار گرفت و در خصوص برگزاری پویش بخشش کریمانه ویژه دهه کرامت، برگزاری آیین تقدیر از عوامل ماه مبارک رمضان نیز گفت و گو شد.

انتهای پیام /

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۵۷
تعداد کلیک: ۵۱۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.