English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کاهش زندانیان چک برگشتی با اجرای قانون جدید

اجرای قانون جدید چک سبب شده است که میزان چک‌های برگشتی و تعداد زندانیان مرتبط با آن کاهش چشمگیر یابد.  

رضوان باصفا - خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ بهمن سال ۹۹ بود که از برگه‌های چک بنفش رنگ رونمایی شد و این چک‌ها برای وصول‌شدن باید در سامانه صیاد ثبت می‌شدند. این اقدام آغازی بر اجرای جدی‌تر قانون صدور چک و کاهش جدی زندانیان چک‌های برگشتی بود.

در همین باره، سید اسدالله جولایی، رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور گفت: رقم چک‌های برگشتی به خاطر اجرای قانون جدید چک کاهش پیدا کرده است.

جولایی، ادامه داد: حدود ۵۰ درصد چک‌های برگشتی کاهش پیدا کرده است و ما از این بابت بسیار خوشحال هستیم.

تا قبل از اجرای این قانون، ۹۰ درصد زندانیان زن مرتبط با پرونده چک برگشتی بودند و حال، شاهد کاهش جدی این زندانیان هستیم.

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور در این‌باره گفت: بیش از ۶۰ درصد جرایم مربوط به زنان با اجرای قانون جدید چک کاهش یافته است.

کسبه و اهالی بازار نیز از اجرای این قانون جدید راضی هستند و با خیال آسوده تر، چک رد و بدل می‌کنند.

یکی از کسبه بازار در این‌باره اظهار داشت: حدود چند ماه می‌شود که چک برگشتی نداریم و از مشتری هم چک برگشتی دریافت نکردیم. کاش این قانون خوب از ۴۰ سال پیش اجرا می‌شد.

آمار چک‌های برگشتی جدید، نسبت به پارسال نیز نشان از آن دارد که اجرای قانون صدور چک در مسیر درستی قرار گرفته است.

55

انتهای پیام /

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۲:۱۱
تعداد کلیک: ۶۸۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (2 رای)
  • عامر
  • ۷ خرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۰۹
  • 0
  • 0
    0

واقعا قانون خوب درستیه و اعتماد و اعتبار چک و صاحب چک رو کاملآ نشون میده و بسیار در اعتماد سازی در سطح بازار و قانونمندی برای همه دارندگان چک موثر بوده و عمل کرده...باتشکر از افرادی که این قانون رو بصورت درست اجرایی کردند و خیال افراد رو در معاملات چکی
راحتتر کردند و اینکه چون مدت زمان اعمال قانون جدید کم بوده در یک بازه ۷ تا ۱۰ ساله بسیار تأثیر ش نمود بیشتری در بازار پیدا میکنه و مطمئنأ اگر نقص هم داره در این مدت گرفته و بهترم خواهد شد.

  • مریم
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ ۲۱:۵۴
  • 0
  • 0
    0

با سلام چند سالی است خانواده من گرفتار یک قضیه حقوقی شده ایم که از ابتدا به دلیل عدم آگاهی برادرم از مسائل حقوقی رخ داد و با امضای یک مبایعه نامه که طی آن یک شرکت خریداری نمود و در ازای آن تمام بدهی های شرکت از بدو تاسیس را به عهده خریداران جدید میگذارد.
قبل از امضا با گرفتن مفاصا حساب و پرداخت مالیات کارهای فروش شرکت را انجام شد. درحالیکه اندکی پس از خرید شرکت برادرم متوجه میشود که شرکت دارای بدهی ۱۴۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی به مالیات میباشد بطوریکه هر مقدار سرمایه ای که توسط برادرم و دو شریک دیگر به شرک


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.