English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کاهش 46 درصدی زندانیان جرایم غیرعمد در اصفهان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان با تشریح وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد در 5 سال گذشته گفت: تعداد محکومان مالی و بدهکاران دیات غیرعمد از سال 97 تا اسفند 1400 سیر نزولی داشته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، جلسه هیات امناء ستاد دیه استان اصفهان با حضور حجت‌الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری استان، علیرضا بابایی مدیر کل زندانها، کریم زارع مدیرکل کمیته امداد استان و جمعی از معتمدین استان اصفهان در ساختمان کنفرانس دادگستری کل برگزار شد.

اسدالله گرجی‌زاده مدیر نمایندگی استان اصفهان در ابتدای این جلسه با تقدیر از همراهی کم‌نظیر خیرین اصفهانی در راستای برپایی جشن‌های گلریزان آزادی بدهکاران غیربزهکار گفت: به همت سبز اصناف، بازاریان و آحاد مختلف اجتماعی رمضان 1401 با تعهد افزون بر 50 میلیارد تومانی خیرین آزادی 194 زندانی تحت حمایت ستاد دیه در طول ایام ضیافت الهی رقم خورد.

112 زندانی غیرعمد اصفهانی در آستانه آزادی

وی ادامه داد: افزون بر این تعداد مددجوی استخلاص یافته در همین بازه زمانی زمینه آزادی 112 محکوم واجد شرایط هم فراهم گردید که به دلیل ارقام سنگین بدهی این دسته از افراد مساعدت شده و طی فرآیند مرسوم آزادی در روزهای آتی این محبوسان نیز آزاد خواهند شد.

زندانیان غیرعمد در اصفهان روند نزولی دارد

گرجی‌زاده با اعلام آمار زندانیان جرایم غیرعمد استان در طول 5 سال گذشته گفت: از مجموع یک هزار و 390 نفری زندانیان اصفهانی در اسفند سال 1390 با تلاش‌های صورت گرفته در این نهاد حمایتی و با همیاری توامان قضات محاکم قضایی این تعداد زندانی در اسفند سال 1400 به جمعیت 950 نفری محکومان غیرعمد تقلیل یافته است که این اعداد با سیر نزولی خود در سال 98 و 99 که به ترتیب روی عدد 1253 و 970 زندانی ایستاده از کاهش 46 درصدی محکومان غیرعمد در این استان حکایت دارد.

نظارت بر ورودی به زندان‌ بر آزادی از زندان ارجحیت دارد

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان در خصوص آمار فعلی زندانیان جرایم غیرعمد استان اظهار کرد: در شرایط فعلی هرچند آمار  زندانیان غیرعمد تک‌قرار در استان اصفهان تنها عدد 134 مددجو را گواهی می‌دهد اما متاسفانه به دلیل مسائل مختلفی چون عدم اجرای کامل قوانین چک، عدم تلقی درست از موضوع مهریه در جمع خانواده‌های ایرانی و بیش از همه این امور مشکلات معیشتی و تشدید مصائب اقتصادی بر روی برخی اقشار جامعه در مقابل ورودی به زندان‌ها از ابتدای اردیبهشت سال‌جاری رو به فزونی بوده و بدون اغراق می‌شود گفت به همان میزان که آزادی زندانیان را داریم از سوی دیگر ورودی‌های مجدد را به داخل ندامتگاه‌ها شاهدیم.

وی ادامه داد: موضوع آموزش و پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها اگر چه دغدغه قلبی همه مسئولین قضایی بوده و هست اما به واقع اولویت کاری هیچ نهاد ذیربطی نیست. امروز به شرط سد ابواب زندان‌ها ستاد دیه با تلاش مضاعف خود و همیاری مادی و حمایت معنوی خیرین خداجو به مرور قادر خواهد بود آمار زندانیان را تک‌رقمی نموده و در ادامه به حداقل ممکن کاهش دهد اما شووربختانه این اهتمام بدون نظارت دقیق بر مسائل پیشگیرانه و کنترل پیوسته و همیشگی روی موضوعات جرم‌زا ره به جایی نخواهد برد.

در ادامه این جلسه 254 پرونده تشکیل شده در ستاد دیه استان اصفهان پس از تاییدیه گروه تحقیق این نهاد مردمی و اخذ استعلامات ثبتی و ملکی مورد نیاز، جهت عطای تسهیلات و شیوه تخصیص کمک‌های ویژه مورد بررسی اعضاء هیات امناء قرار گرفت.

 انتهای پیام /

 

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۴۷
تعداد کلیک: ۵۴۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.