English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 210 زندانی غیرعمد به برکت گلریزان‌های ماه رمضان

خیرین خداجوی اصفهانی با کمک 32 میلیارد و 125 میلیارد تومانی خود در طول ماه رمضان تا به امروز زمینه آزادی 210 زندانی جرایم غیرعمد را فراهم نموده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، شب گذشته (7 اردیبهشت ماه) گلریزان اعضای اتحادیه آهن‌فروشان اصفهان به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اصفهانی با حضور جمعی از خیرین، هنرمندان و مسئولین قضایی استان در سرای عطار برگزار شد.

در ابتدای این مراسم اسدالله گرجی‌زاده مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان اصفهان با تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی خیرین حقیقی و حقوقی در راستای کاهش جمعیت زندانیان غیربزهکار گفت: از ابتدای ماه مهمانی خدا تا به امروز در مجموع با برگزاری 38 آیین گلریزان مردم شریف اصفهان رقمی بالغ بر 32 میلیارد و 125 میلیون تومان به امر حسنه آزادی دربندان دردمند تحت حمایت ستاد دیه اختصاص داده‌اند که به برکت این وجوه اهدایی تا به امروز زمینه آزادی 210 محکوم مالی (غیرکلاهبرداری) و بدهکار محکومیت‌های دیه ناشی از حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی از بند زندان فراهم شده است.

وی افزود: افزون بر شبکه استانی که هر روزه یک ساعت پیش از افطار با گلریزان تلویزونی میزبان مهمانان و به عبارتی خیرینی از طبقات مختلف اجتماعی است، نیکوکاران شهرستان‌های هرند، مبارکه، فولادشهر، برخوار، شهرضا، فلاورجان،  سمیرم، نجف‌آباد، رهاقان و فریدن نیز در قالب آیین‌هایی همیار ستاد دیه استان در امر آزادی محبوسان مستمند شده‌اند که این میزان از مشارکت طبق آمار بی‌سابقه بوده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان اعلام کرد: سال گذشته (1400) علی‌رغم تلاش‌های فراوان در ماه مبارک رمضان توفیق در رهایی 115 مددجوی جرایم غیرعمد حاصل شد اما در سال‌جاری با عنایت به پویش‌های متعدد مردمی منجمله کمپین «دعوت» که از این محل جمع بسیاری از هنرمندان نامی سینما و چهره‌های مردمی عرصه سیاست و ورزش با فراخوان علاقمندان و مخاطبان خودشان در فضای مجازی امداد رسان ما در حوزه حبس‌زدایی شده‌اند تا به برکت تلاش‌های این هنرمندان که نام بردن از عزیزان همراه فرصت دیگری می‌طلبد امسال در بیست و پنجمین روز از رمضان‌المبارک با رشدی فاحش نسبت به سال قبل زمینه آزادی 210 زندانی غیرعمد فراهم شود.

وی شب‌های قدر را در شمار پرتراکنش‌ترین شب‌های کمک مطرح کرد و گفت: تنها در در شب بیست و دوم ماه رمضان خیرین ارجمند اصفهانی با کمک 2.5 میلیارد تومانی خود شگفتی آفریدند تا در یک شب زمینه ازادی 12 محکوم گرفتار در موضوعات غیرعمد از بند رهایی یابند.

گرجی‌زاده با اشاره به افزایش کمک‌های خّرد به این نهاد حمایتی اظهار کرد: تفاوت جلب مشارکت‌های مردمی در سال جاری با تمامی سال‌های قبل توجه عموم اقشار جامعه به امر خداپسندانه آزادی زندانیان غیرعمد بوده است که این حکاییت از باور قلبی و اعتماد عمومی به عملکرد کارکنان ستاد دیه دارد. بسیاری از مردم اصفهان در طول ماه رمضان هزینه نذری و افطاری‌های بعضا پرتجمل، هزینه مربوط به آیین‌های نکاح و ترحیم و به تازگی مبالغ مرتبط با صدقات جاریه خود را در اختیار ستاد دیه قرار می‌دهند تا با آن افزون بر حمایت از یک نیازمند، آزادی را به واجدین شرایط ارمغان دهیم.

در آیین گلریزان اتحادیه آهن فروشان با ارقام اهدایی خیرین  و تعهد غایبین جلسه زمینه آزادی 2 زندانی عائله‌مند فراهم شد.

55

55

55

انتهای پیام /

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۵۸
تعداد کلیک: ۴۸۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.