English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اعتبار ستاد دیه متکی به اعتماد خیرین است

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد نیز از دیگر سخنرانان جلسه طی مطالبی گفت: ستاد دیه یک نهاد غیرانتفاعی و مردمی است که بزرگترین سرمایه‌های این ستاد اعتمادِ مردم، خیرین خرد و نیکوکاران بزرگ است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سیزدهمین همایش گلریزان استان یزد با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد  و با حضور استاندار، جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان، شهردار، رئیس شورای شهر، رئیس دادگستری و رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان، مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ، ستاد دیه و جمعی از مسئولین و نیکوکاران در مجتمع فرهنگی ، رفاهی غدیر برگزار شد.

در این مراسم مبلغیمعادل ۹۰۰ میلیون تومان به صورت نقد، ۴۲۵ میلیون تومان در قالب چک و مبلغ ۵۷۵ میلیون تومان به صورت تعهدات از سوی خیرین، صنعتگران و نیکوکاران جهت آزادی ندانیان جرایم غیرعمد به ستاد دیه اهدا گردید.

مهران فاطمی، استاندار یزد در ابتدای این آیین معنوی  در سخنانی گفت: امشب در این مکان شاهد یک رویداد و اتفاق بزرگ هستیم و امید است با دستان پر خیر و برکت نیکوکاران و خیرین استان مبلغ بسیار خوبی در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا گردد.

وی افزود: یکی از زیباترین نتایج برگزاری آیین‌های ویژه آزادی زندانیان اهدای لبخند و شادی به فرزندان و همسرانی است که سرپرست خانواده خود را به دلایلی ناخواسته در کنار خود ندارند. اتفاقی که آثار و نتایج آن ابعاد متفاوتی پیدا دارد که مهمترین و بهترین آن همین کاهش آسیب‌های اخلاقی در سطح جامعه است.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد نیز در این آیین با اشاره به احدایث متعدد دینی گفت: بعد از ادای فرائض، مهمترین چیزی که موجب نزدیکی به خداوند متعال می‌شود خدمت به خلق است و یکی از بهترین خدمات کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد غیر بزه کار است.

دهشیری ادامه داد: زندان یکی از ضرورت‌های جامعه است تا بتوان با استفاده از آن افراد خطرناک، اراذل و اوباشی که مخل نظم و امنیت هستند، در این محل نگهداری نمود تا شاید اصلاح شوند و به چرخه جامعه بازگردند. با توجه به این موضوعات زندان جای افرادی که به دلایل غیر عمد و غیر بزهکاری و تنها به دلیل بده کاری درگیر موضوع حبس شدند نیست.

این مقام مسئول گفت: با اجرای طرح طبقه بندی، محکومینی با مدت زمان حبس بالا از متهمانی که به دلایل نداشتن قرار در مدت زمان کوتاه به زندان ورود کردند تلاقی ندارند، اما به دلیل نبود مکان و محدودیت در اعتبارات زندان امکان طبقه‌بندی و تفکیک بین محکومین مالی و کیفری وجود ندارد لذا برگزاری این گونه جشن‌ها و آیین ها با حضور خیرین و صنعتگران جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار نیاز است.

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با اشاره به آزادی تعداد ۱۹۰ محکوم مالی جرائم غیرعمد در سال گذشته گفت: از این تعداد آزاد شده تعداد ۴۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد تنها با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط کمیته‌های صلح و سازش ستاد دیه استان صورت گرفته که این خود نشان از زحمت شبانه روزی پرسنل این نهاد مردمی دارد.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین  برنامه‌هایی که دستگاه قضایی در سند تحولی خود دارد موضوع کاهش جمعیت کیفری در زندانها است که این موضوع وابسته به موضوع  افزایش مهارت آموزی تعریف می‌شود، زیرا با فعالیت در این موضوع میتوان تا حد بسزایی از این آسیب ها کاهش داد.

سید مسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد نیز از دیگر سخنرانان جلسه طی مطالبی گفت: ستاد دیه یک نهاد غیرانتفاعی و مردمی است که بزرگترین سرمایه‌های این ستاد نیز اعتمادِ مردم، خیرین و نیکوکاران است.

وی با بیان اینکه یزد هیچ زندانی زن بدهکار در موضوعات غیرعمد ندارد، افزود: بعد از تقلیل زندانیان بدهکار دیات ناشی از سوانح کارگاهی یا حوادث رانندگی تمام اهتمام مجموعه حمایتی ستاد دیه معطوف به کاهش حداکثرری بدهکاران مالی است. افرادی که غالبا بر حسب نواسانات بازار یا ناتوانی در تامین دیون و اقساط بانکی رهسپار زندان شده‌اند.

اجرای موسیقی زنده، سرود و برپایی آیین‌های زورخانه توسط مرشد از جمله برنامه‌های این آیین  گلریزان بود.

55

55

55

55

55

انتهای پیام /

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۴:۱۸
تعداد کلیک: ۵۰۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.