English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گذشت رضایتمندانه شکات پرونده ها قابل تقدیر است

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان زنجان با اشاره به اینکه طلبکاران بیشترین نقش را در آزادی محکومان‎ غیرعمد دارند، گفت: گذشت‌ رضایتمندانه شکات در آزادی حداکثری این قبیل زندانیان قابل تقدیر است.

 به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، «علی خلجی» مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان زنجان در جمع خبرنگاران، ضمن آغاز هفته وحدت، با اشاره به اینکه روایات و احادیث و آیات زیادی در مکتب اسلامی در خصوص مساعدت انسانها از همدیگر و یاری رساندن به یکدیگر وجود داشته و منابع غنی در این رابطه وجود دارد، گفت: اهمیت این موضوع به حدی است که در برخی از موارد سهل انگاری و بی توجهی عمدی برای مرتفع ساختن مشکلات مسلمانان از نظر اسلام عمل غیر منطقی و غیر مسئولانه تلقی گردیده است.

وی ادامه داد: این امر جایگاه حساس و وظایف خطیر فردی و اجتماعی مسلمین را به منصه ظهور گذاشته و تکالیفی را برای مسلمانان در قبال همدیگر تعیین می‌کند که بر همین اساس فلسفه تشکیل ستاد دیه در راستای مرتفع ساختن مشکلات مالی محکومین در جرائم غیر عمدی، با الهام از دستورات و فرامین مقدس ائمه هدی و خیرین این ستاد مردمی بصورت شبانه روزی در جهت محقق ساختن اهداف متعالی مطرح گردید.

خلجی گفت: ستاد در زمینه جذب کمکهای مردمی جهت آزاد سازی و استخلاص زندانیان محکوم مالی در جرائم غیر عمدی تلاش می‌کنند تا با بازگشت دادن سرپرست خانواده به جمع گرم خانواده، روابط خانوادگی آنها را انسجام و استحکام و حفظ نماید.

مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان زنجان در ادامه سخنانش در تبیین عملکرد 9 ماهه سال 1393 این ستاد افزود: تعداد 104 نفر از محکومین واجد شرایط در 9 ماهه سال جاری با مساعدت اعتبارات قانونی ستاددیه و با مساعدت نیکوکاران از زندان آزاد شده است که تعداد 9 نفر از این افراد خانم بودند.

وی جمع مبلغ پرداختی را برای آزادی این تعداد زندانی26 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این رابطه پرداخت مبلغ 15 میلیارد ریال در قالب تسهیلات وام بانکی و مبلغ 11میلیارد ریال نیز بصورت کمکهای مردمی تأمین و پرداخت گردیده است.

 به گفته این مقام مسئول از تعداد کل 104 نفر آزاد شده ، 21 نفر محکومین دیه ، 61 نفر بدهکاران مالی، 16 نفر محکومین مهریه و 6 نفر نیز محکوم به پرداخت نفقه بوده اند .

خلجی، با اشاره به اینکه جلب رضایت شاکیان پرونده مراحل مختلفی را طلبیده و فرآیند خاصی را طی می‌نماید، اضافه کرد : مددکاران ستاد دیه مستقر در زندانها و ستاد استان با دعوت از شاکیان پرونده و با ابلاغ وضعیت واقعی مالی و خانوادگی محکومین به آنها در مورد جلب رضایت و اخذ تخفیف با آنها رایزنی و همفکری کرده و نظر مساعد آنها را جلب می‌کنند که شاکیان محترم پرونده در 9 ماهه سال جاری با اقدامی رضایتمندانه، نوعدوستانه و خداپسندانه مبلغ 36 میلیارد ریال از دریافت حق مسلم و قانونی خود خودداری کرده و گذشت نموده‌اند که از این اقدام بشر دوستانه آنها کمال تشکر را دارم و امیدوارم در پیشگاه خداوند ماجور گشته و سرافراز شوند .

 خلجی گفت: ستاد دیه استان متعلق به تمامی مردم نجیب، فهیم، قدرشناس و ولایتمدار استان شور و شعور حسینی زنجان بوده و در راستای آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند این استان دست یاری آنها را فشرده و قدوم ارزشمندشان را به ستاد دیه استان گرامی می داریم.

۱۵ دی ۱۳۹۳ ۱۰:۵۷
تعداد کلیک: ۲,۶۱۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.