English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مادری که برای مفارقت از دنیا «رهایی دربندان» را وصیت نمود

طبق وصیت مکتوب یک مادر اصفهانی فرزندان او احسان و خیرات اموات خود را صرف آزادی زندانیان نیازمند تحت حمایت ستاد دیه قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، جوانی به نیابت از مادر مرحوم خود که چند روز پیش از آسمانی شدن تمام هزینه‌های مربوط به فوت و یادبود هفتم و چهلم و سال خود را به امر حسنه آزادی زندانیان غیربزهکار قرار بود با اهدای مبلغی معادل 770 میلیون ریال زمینه آزادی یک مرد عائله‌مند را فراهم نمود که به دلیل ناتوانی در ادای قروض روانه زندان مرکزی اصفهان شده بود.

اسدالله گرجی‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: همه‌گیری ویروس کروونا با همه سختی‌ها و تلخی‌هایی که به همراه داشت اما در مسیر احیاء برخی سنت‌های خداپسندانه بسیار موثر بود. سنت‌هایی چون ساده شدن آیین‌های پر خرج ازدواج و آیین‌های یابود درگذشتان یکی از همین امورات بودند که در این حوزه عروس و داماد یا خانواده‌های داغدار متوفیان با اختصاص هزینه‌های مرسوم مراسم عقد و عروسی و حنابندان و در مقابل با تخصیص مبالغی که ممکن بود در پی فوت یکی از اعضای خانواده صرف تاج گل و برخی اقلام مصرفی و فراموش شدنی شود به مسائلی معنوی و ماندگار تبدیل شد. بسیاری از خانواده‌ها در اصفهان از زمان شیوع کوید 19 تا به امروز مبالغی را که قرار بود در یک شب یا یک مراسم هزینه کنند صرف سنت پسندیده آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کردند تا آن زمانی که یک زندانی و خانواده چشم‌انتظار و نیازمند او از نعمت آزادی متنعم هستند دعاگوی مسبب رهایی باشند.

وی افزود: آثار برخی از خیرات منجمله اعطای آزادی به یک محبوس غیربزهکار ابدی بوده و برخی از هموطنان و همشهریان با درک این فعل ارزشی بسیاری از وصایا یا موقوفات با همین عنوان تعیین می‌کنند که آثار این خیرات الی الابد تا فرد استخلاص یافته در بیرون از زندان نفس می‌کشد و برای رفع مایحتاج خانواده و عزیزان خود تلاش می‌کند برای فرد متوفی منظور خخواهد شد.

گرجی‌زاده با تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی آحاد مختلف جامعه در راستای حبس‌زدایی از زندان‌ها بیان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان با همین‌ کمک‌ها خیرین خداجو زمینه آزادی 140 زندانی جرایم غیرعمد را با مبلغ اهدایی معادل 190 میلیارد ریال از بند زندان آزاد کرده و به آغوش گرم خانواده بازگرداندند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان با اعلام وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد استان گفت:  با وجود همه تلاش‌ها در حوزه پیشگییری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها متاسفانه هم اکنون 951 زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های اصفهان تحمل حبس می‌کنند که این آمار بعد از استان‌های تهران و مازندران رتبه سوم فهرست بیشترین زندانیان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام /

 

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۳۳
تعداد کلیک: ۵۰۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.