English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تلاش‌‌های ستاد دیه در پیشگیری از جرم بر کسی پوشیده نیست

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ستاد دیه را همیار دستگاه قضاء در امر تعدیل جمعیت زندان‌ها برشمرد و گفت: تلاش‌های ستاد دیه در پیشگیری از فروپاشی خانواده‌های آسیب‌دیده بر کسی پوشیده نیست.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، جشن گلریزان ویژه آزادی محکومان جرایم غیرعمد هرمزگان با حضور ریاست کل دادگستری و رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان، دادستان بندرعباس، مدیر کل زندان‌ها، مدیر نمایندگی ستاد دیه و جمعی از مدیران صنایع در سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، احمد مرادی‌نژاد مدیر نمایندگی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان هرمزگان در سخنانی گفت: ماه رمضان به دلیل توجه بیشتر خیرین به انجام امور خیریه و تاکید مکرر آیات قرآن و روایات ائمه‌ معصومین حمایت از مستمندان جامعه ظهور و نمود دیگری دارد و در این راستا آزادی بدهکاران غیربزهکاری که بعضا از چهره‌های معتمد محلی و استانی هستند در اولویت کارهای خداپسندانه قرار داد.

وی با اشاره به منقولات متواتر اسلامی در امر گره‌گشایی از مشکلات مردمی افزود: ستاد دیه که اساس تاسیس آن به همین روزهای ماه مهمانی خدا بازمی‌گردد از شروع فعالیت خود تا به امروز در سطح استان دستگیر بسیاری از محبوسان گرفتاری بوده است که نه با سوء نیات مجرمانه بلکه بر حسب ناتوانی مالی در تامین دیون شخصی روانه حبس شده‌بودند و از آن جا که این افراد شکات خصوصی داشته و دارند اگر حتی ریال آخر محکوم‌به از سوی این زندانیان تامین نمی‌شد چه بسا برخی تا سال‌های سال در بند می‌ماندند.

مرادی‌نژاد با بیان آمار عملکرد این نهاد حمایتی اعلام کرد: سال گذشته ۱۸۵ محکوم مالی یا بدهکار ددر دیات سوانح رانندگی یا حووادث کارگاهی با بدهی بالغ بر ۱۴۱۰ میلیارد ریال از بند حبس آزاد شده‌اند اما با این وجود متاسفانه هم اکنون تعداد ۳۳ زندانی جرایم غیرعمد با رقم بدهی ۲۶ میلیارد تومان چشم انتظار حمایت‌های مادی و معنوی خیرین هستند.

در ادامه این مراسم، مجتبی قهرمانی ریاست کل دادگستری و رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان نیز طی سخنانی گفت: آسیب‌های ناشی از زندانی شدن افراد بدهکار در مسائل غیرعمد و دامنه مخرب آن در سطح جامعه بر کسی پوشیده نیست. از همین رو در ماه مبارک رمضان با برگزاری جشن‌های گلریزان در سراسر استان به یاری این قبیل زندانیان دردمند می‌رویم تا از فروپاشی بسیاری از خانواده‌ها به سبب همین احکام حبس پیشگیری نماییم.

وی آزادی 126 زندانی جرایم غیرعمد را به سبب مساعدت ستاد دیه در سال 1400 مایه مباهات دستگاه قضاء عنوان کرد و افزود: فعالیت‌حبس زدای ستاد دیه پررنگ‌ترین اقدام در مسیر کاهش جمعیت زندان‌ها به شمار رفته و امید است در کنار حبس زدایی با تعمیم مسائل آموزشی در بین آحاد مختلف جامعه و توجه بیشتتر به امور فرهنگی از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها نیز ممانعت به عمل آوریم و به اصطلاح افزون بر حبس‌زدایی در مسیر زندان‌زدایی هم گام‌های عملی و مهمیی را برداریم.

در مراسم جشن گلریزان نیکوکاران مرکز استان مبلغی معادل ۴۰ میلیارد ریال از سووی نیکوکاران تعهد گرددید که پیش‌بینی می‌شود با ایین اعتبار زمینه آزادی ۱۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان فراهم شود.

انتهای پیام /

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۴:۴۲
تعداد کلیک: ۵۷۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.