English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

99 درصد زنان زندانی تحت حمایت ستاددیه یزد محکوم مالی هستند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: زنان زندانی در موضوعات غیرعمد بیشتر در زمره بدهکاران مالی تعریف می‌شوند، افرادی که قرض یا وامی اخذ کرده اما در ادامه نسبت به تعهدات عاجز مانده‌اند.

 به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، همزمان با دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان جشن گلریزان شهرستان مهریز با حضور مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ، رئیس کل بازرسی استان، معاون اداری مالی زندان‌های استان، فرماندار، دادستان، رئیس دادگستری، رئیس شورای شهرستان مهریز و خیرین و نیکوکاران در قلعه باستانی شاه عباسی مهریز برگزار شد.

در این مراسم که تا میزان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از سوی خیرین و صنعتگران این شهرستان تعهد شد سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به تعداد بالای محکومین مالی ناشی از صدور چک در زندانهای استان گفت: امروزه شاهد ورود بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی از قوانین چک و صدور آن هستیم که تعدادی از این محکومین را زنان شامل می‌شوند و امیدواریم تا با آموزش‌های همگانی و فرهنگ‌سازی از وقوع این گونه جرم‌ها و ورود افراد به زندان پیشگیری گردد.

عظیمی ادامه داد: با کمک نیکوکاران در سال گذشته موفق گردیدیم که تمام زنان محکوم مالی جرائم غیر عمد را از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگردانیم، از همیمن رو هیچ زنی به دلیل محکومیت‌های مالی جرائم غیر عمد مشمول کمک ستاد دیه در زندان به سر نمی‌برد که این خود یک خبر بسیار خوب است.

وی با بیان این که 99 درصد زندانیان زن بدهکار در جرایم غیرعمد استان را محکومان مالی شامل می‌شوند، گفت: زنان تحت حمایت ستاد دیه یا اسیر جهل به قوانین و خاصه مقررات بانکی ناشی از صدور چک یا امضاء سفته شده‌اند یا با اعتماد نابجای خود در ضمانت از همکاران، همسایگان، بستگان، دوستان و به تازگی همسران گرفتار بند زندان شده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با اشاره به آزادی تعداد ۲۱۹۷ زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای تاسیس این ستاد مردمی تاکنون اظهار کرد: سال گذشته موفق به آزادی تعداد ۱۹۰ محکوم مالی شدیم که از این تعداد ۴۰ محکوم مالی با انجام مشاوره و اصلاح ذات‌البین، بدون هیچ گونه وجه مالی از زندان آزاد شدند.

وی در پایان ضمن از زحمات کلیه مسئولین شهرستان به دلیل برگزاری این جشن گلریزان گفت: متاسفانه سال‌های گذشته به دلیل وجود بیماری منحوس کرونا امکان برگزار جشن‌های گلریزان به صورت حضوری نبود اما با توجه به واکسیناسیون سراسری امسال موفق به برگزاری این گونه جشن‌ها گردیده و امیدواریم تا با مشارکت نیکوکاران و صنعت‌گران مبلغ خوبی جهت آزادی محکومین مالی جمع گردد.

محمد دهقان، فرماندار شهرستان مهریز نیز در ابتدای این آیین طی سخنانی گفت: هر کسی که کار نیکی انجام دهد خداوند متعال ده برابر ثواب پاداش کار خیرش را به وی باز میگرداند و چه نیکوست که این کار خیر در ماه مبارک رمضان انجام گیرد.

دهقان ادامه داد: هم‌اکنون تعداد ۷ محکوم مالی جرائم غیرعمد از شهرستان مهریز هستند که در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند و امیدواریم تا با همت سبز در این آیین گلریزان مقدمات آزادی این محکومین از زندان فراهم گردیده و آزادی را به فرزندانی هدیه کنیم که چشم انتظار بازگشت پدر خود هستند.

55

55

انتهای پیام /

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۱:۵۰
تعداد کلیک: ۵۵۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.