English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اهالی رسانه نقش بسزایی در آزادی زندانیان غیرعمد دارند

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان البرز گفت: 50 درصد از مطالبه‌ها از سوی شکات زندانیان جرایم غیرعمد استان بخشیده شده که در دستیابی به این آمار نباید از نقش موثر رسانه‌ها غافل بود.

محمد باقر مقدسی در گفت‌وگو با «حمایت» با بیان اینکه اکنون 271 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان البرز در انتظار آزادی بسر می‌برند ادامه داد: در سال جاری با کمک خیران 100 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند که البته با کمک مددکاران شرایط آزادی برای 157 زندانی دیگر نیز فراهم شده تا با پرداخت رقمی معادل 40 میلیارد تومان  از زندان آزاد شوند.

وی یادآورشد: خوشبختانه با کمک خیران ونیکوکاران استان البرز از آغاز سال جاری تاکنون مبلغ 13 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوری شده است.

مقدسی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه تاکنون 50درصد شکات نسبت به مطالبه‌های خود، اعلام رضایت داده‌اند نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته میزان گذشت شاکیان 70درصد بود این در حالی است که امسال به دلیل افزایش میزان تصادفات بر تعداد پرونده‌های دیه افزوده شده است.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان البرز همچنین تاکید کرد: در تسهیلات قرض‌الحسنه برای مددجویان واجد شرایط، هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و همه مددجویانِ مشمول میتوانند از این تسهیلات، برای پرداخت دیون خود بهره مند شوند.

مقدسی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه یکی از بانک‌های طلبکار 50درصد از بدهی خود را به یکی از زندانیان بخشیده است، تصریح کرد: این مهم برای نخستین بار رخ داد و مقررشد تا مابقی بدهی توسط ستاد دیه و کمک‌های خیران پرداخت شود.

 

  جمع آوری بیش از یک میلیارد تومان در جشن گلریزان

این مقام مسئول در ستاد دیه شعبه استان البرز در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان در استانالبرز خاطرنشان کرد: در جشن گلریزان که در ماه مبارک رمضان در استان البرز برگزار شد خیران یک میلیارد و 700 میلیون تومان تعهد کردند که تاکنون یک میلیارد تومان آن محقق شده است و بقیه تعهدها تا پایان سال جاری به ستاد دیه پرداخت می‌شود.

وی درباره پرونده زندانیان جرایم غیرعمد نیز بیان کرد: بیشترین پرونده‌ها مربوط به جرایم مالی است که پرداخت مهریه در ردیف دوم جرایم غیرعمد قرار دارد، این در حالی است که اکثر پرونده‌های مربوط به دیه تصادف‌ها در سال جاری به نتیجه رسیده است.

مقدسی تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین کمک به ستاد دیه از سوی شاکیان است که با تلاش کمیته سازش ستاد دیه  رقم قابل توجهی از طلب خود را می‏بخشند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان البرز با اشاره به نقش مطبوعات و رسانه‏ها در جمع‏آوری کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هم گفت: اهالی رسانه ومطبوعات نقش بسزایی در زمینه جذب کمک های مردمی،خیرین و مسئولان داشته و دارند.

مقدسی  با اشاره به اینکه باید جلوی حادثه را پیش از وقوع آن گرفت تصریح کرد: به مردم توصیه می‌شود تا نسبت به ایمن کردن کارگاه‌ها برای جلوگیری از وقوع حادثه و همچنین بیمه کردن اتومبیل‌های خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل زندانی شدن وجود مهریه‌های زیاد و سنگین است توصیه کرد: اگر والدین نسبت به این موضوع هوشیار باشند میتوانیم قول دهیم که از تعداد زندانیان جرایم غیرعمد کاسته خواهد شد.

مقدسی در خصوص دامادان محبوس یا جوانانی که به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه راهی زندان شده‌اند نیز گفت: متاسفانه  اکثر این بدهکاران را جوانانی جویای کار و نیروهای انسانی آماده به خدمتی تشکیل می‌دهند که به جای زندان، باید از ظرفیت‌های آنها در امور اقتصادی و اجتماعی بهره جست، حال اینکه این افراد در بهترین ایام حیات و در بهترین روزهایی که می‌تواند برای کشور خود اثرگذار بوده و مسیر توسعه آن را تسهیل کنند، متأسفانه با یک چنین ظرفیتی در پشت میله‌های سرد زندان بدون بضاعت مالی و اجتماعی هنوز درگیر این هستند که کشیده شدن پایشان به اینجا ندانم کاری خودشان بوده یا باور های غلط خانواده‌ها است که  مسبب اصلی این قبیل اتفاقات هستند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان با اعلام این خبر که هم اکنون 65 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان را محکومان پرداخت مهریه تشکیل داده‌اند، اظهار داشت: در این خصوص واقعا چه کسی مقصر است؟ آیا خانواده‌ها نقش اصلی را برعهده دارند که در زمان وصلت دو جوان بدون اطلاع، هر مقدار که می‌خواهند و هر میزان که دلشان می‌خواهد و این مقدار مهریه در دهان‌شان  می‌چرخد مقصر اصلی هستند یا شخص داماد که هنوز فکر می‌کند این حقیقت بزرگ تنها یک مثل غیر مستعمل و متروک ایرانی است که « مهریه را چه کسی داده ، چه کسی گرفته» ؟!

مقدسی ادامه داد: حال اینکه در موضوع مهم مهریه و به عبارتی در این بحث تبدیل شده به یک معضل بزرگ اجتماعی اشتباهات را نباید بر روی دوش یک نفر ریخت، همه ما وظیفه داریم مهریه را به یک فرایندی منتهی سازیم که هم مرد نگرانی نداشته باشد و هم زن فکر نکند که تنها ضمانت خوشبختی او همین میزان مهریه‌ای است که اگر پایین در نظر بگیرد، باعث خیلی مشکلات خواهد بود.

 

 آزادی 500 زندانی با کمک ستاد دیه

مقدسی با اشاره به اینکه از سال 1390 تاکنون با کمک ستاد دیه استان البرز 500 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های این استان آزاد شده‏اند و به آغوش خانواده‌ها بازگشتهاند، تصریح کرد: از سال 1390 نقش ستاد دیه در استان البرز پر رنگ بوده است ؛ به طوری که در ضمن فعالیت این ستاد میلیاردها تومان به تامین منابع خانوادههای زندانیان و بحث آزادی آنان یاریرسانی مردمی صورت گرفته است.

۱۵ دی ۱۳۹۳ ۰۸:۵۵
تعداد کلیک: ۲,۴۷۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.