English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بیشترین دعاوی در محاکم اصفهان به پرونده تصادفات اختصاص دارد

معاون دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: تصادفات جز مهمترین پرونده‌ها با فراوانی بالا در محاکم قضایی این استان است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، عباس افتخاری عصر دوشنبه (22 فروردین ماه) در گلریزان تلویزوینی ستاد دیه اصفهان با عنوان «یک شهر ضیافت» که به امور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اختصاص دارد، افزود: تصادفات شمار زیادی از پرونده‌های قضایی استان اصفهان را به خود اختصاص داده‌اند که عامل انسانی جز مهمترین عوامل وقوع چنین حوادث و حواشی دردسرسازی است.

وی بیان کرد: رانندگی بدون گواهینامه و تخلفات حادثه‌ساز ناشی از رفتار غلط رانندگان باعث وقوع حوادث ترافیکی شده که بخشی از آن منجر به فوت و اعمال مجازات حبس برای رانندگان است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اصفهان به تشکیل پرونده‌هایی مثل نزاع، توهین، خسارت به خودرو که به دنبال وقوع تصادف رخ می‌دهد اشاره کرد و گفت: پس از وقوع حادثه رانندگان به دلیل ناتوانی و نداشتن مهارت کنترل خشم با یکدیگر درگیر می‌شوند و از همین رو علی‌رغم تلاش ستاد دیه کشور در اصلاح، تصویب و دائمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث که آمار ورودی‌ها را در بخش بدهی دیات فوتی و جرحی به حداقل ممکن رساند اما در خصوص پرونده‌های عمدی ناشی از این سوانح ما متاسفانه پرونده‌های مفتوح بسیاری در محاکم قضایی داریم.

وی ادامه داد: بسیاری از این دعوا و اختلافات با یک عذرخواهی و کنترل عصبانیت قابل کنترل بوده اما نبود مهارت کنترل هیجان منفی، دامنه این تصادف را طولانی و به مراتب سخت کرده است.

افتخاری، مهارت‌افزایی در حوزه‌های روانشناختی را مهمترین اصل در راستای کاهش چنین تنازعاتی برشمرد و یادآورشد: افزون بر وظایف نهادهای فرهنگی، مدیران و مربیان آموزش و پرورش در این حوزه نقش مهمی دارد تا دانش آموزان را در این عرصه توانمند کنند.

 

وی از ضعف فرهنگی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در بین مردم استان اصفهان انتقاد کرد و افزود: بر اساس آمار مدیریت شهری کلانشهر اصفهان نیمی از ظرفیت این ناوگان مورد استفاده قرار می گیرد و مردم بیشتر از خودرو شخصی و به صورت تک سرنشین برای سفرهای خود استفاده می‌کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اضافه کرد: حرکت خودروهای تک سرنشین در سطح شهر ترافیک را سنگین و به دنبال آن افزایش حوادث را رقم می‌زند.

گفتنی است، در نهمین روز ماه مبارک رمضان افزون بر کمک یکصد میلیون تومانی محسن چاوشی برای استخلاص 10 زندانی تحت حمایت ستاد دیه استان، خیرین اصفهانی با اهدای مبلغی معادل 450 میلیون تومان زمینه آزادی 6 مددجوی جریم غیرعمد را فراهم نمودند.

انتهای پیام /

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۰۱
تعداد کلیک: ۵۲۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.