English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

رشد 2.5 برابری کمک‌های خیرین به ستاد دیه استان خراسان رضوی

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌رضوی گفت: کمک‌های خیرین استان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سال 1400 معادل ۲۱۰ میلیارد ریال بود که این کمک‌ها نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۲.۵ برابری داشته است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، جواد غفاریان طوسی در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های گلریزان آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۵۴۳ زندانی جرایم غیرعمد با همکاری نیکوکاران، دریافت تسهیلات بانکی، پذیرش اعسار، اخذ گذشت از شاکیان، پیگیری‌های حقوقی و ارایه مشاوره‌های قضایی از زندان‌های این استان آزاد شدند.

وی میزان بدهی این تعداد از زندانیان را افزون بر هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از مجموع بدهی یادشده بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال از طریق همکاری نیکوکاران و کمک‌های ویژه ستاد دیه استان و ۳۷ میلیارد ریال نیز از ستاد دیه کشور جهت آزادی این زندانیان پرداخت شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خراسان رضوی گفت: با این حال در سال ۹۹ در مجموع ۱۶۰ میلیارد ریال برای آزادی حدود ۵۲۰ زندانی جرائم غیرعمد پرداخت شد که ۸۰ میلیارد ریال از این مبلغ از سوی ستاد دیه کشور پرداخت شده و بقیه کمک‌های مردمی استان بوده است.

غفاریان طوسی با اشاره به کاهش تعداد زندانیان آزاد شده از طریق فعالیت‌های ستاد دیه طی سال ۱۴۰۰ افزود: باید توجه داشت تعداد قابل توجهی از زندانیان جرائم غیرعمد استان با بدهی‌های اندک از سایر طرق همچون پویش مردمی «نذر هشتم» با کمک نمازگزاران آزاد شده‌اند.

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: در آستانه جشن‌های گلریزان آزادی زندانیان در استان، شیوه‌ها و ظرفیت‌های جدیدی از جمله فضای مجازی، مشارکت هیئات مذهبی، برگزاری محافل اختصاصی برای هر یک از اتحادیه‌های صنفی در مشهد برنامه‌ریزی شده است.

غفاریان طوسی به همکاری اتاق اصناف مشهد در آیین گلریزان ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه ۲۹ فروردین ماه مقرر شد در آیینی اتحادیه طلا و جواهر مشهد به همراه اعضا، گلریزانی برپا کنند و پس از آن حدود ۱۰۰ اتحادیه صنفی دیگر نیز در استان آیین های مشابهی خواهند داشت.

وی افزود: هدف‌گذاری ستاد دیه استان در گلریزان ماه مبارک امسال، آزادی حداقل ۸۸ محکوم جرائم غیر عمد است، این زندانیان ناتوان از پرداخت بدهی خود به طور متوسط حدود یک میلیارد ریال بدهی دارند، در مجموع جمع‌آوری حدود ۱۰ میلیارد ریال انتظار می‌رود.

انتهای پیام /

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ ۱۱:۲۰
تعداد کلیک: ۵۱۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.