English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

هرمزگان کمترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد

مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان با تقدیر از حمایت‌های خیرین در راستای حبس‌زدایی گفت: به همت نیکوکاران و با همیاری قضات شریف محاکم قضایی استان هرممزگان کمترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، احمد مرادی‌نژاد با بیان عملکرد آزادی‌های این نهاد حمایتی اظهار کرد: در سال 1400 با تلاش‌های شبانه‌روزی کمیته صلح و سازش ستاد دیه و با همراهی قضات در قبولی دادخواست اعسار یا تعدیل اقساط با شرایط روز جامعه توفیق داشتیم 185 بدهکار مالی یا محکوم به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی را از بند رهایی بخشیم که قابل توجه است 59 نفر از این افراد بدون پرداخت هر وجهی و به صرف معاضدت‌های قضایی ارایه شده از سوی ستاد دیه از مجازات زندان نجات یافته‌اند.

وی افزود: از جمع افراد مساعدت شده 8 مددجو بابت دیات موضوعات غیرعمد یا شبه‌عمد در بند بودند و الباقی که جمعیت اکثریت را شامل می‌شوند به ترتیب 62 نفر بابت ناتوانی در ایفای تعهدات ناشی از صدور چک یا امضای سفته، 55 محکوم به دلیل عسرت در تسویه مطالبات مهریه و 12 محبوس نیز با عنوان عدم پرداخت نفقه در بند حضور داشتند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان با اعلام وضعیت زندانیان حال حاضر این استان گفت: با اقدامات حبس‌زدائی که صورت گرفته است خوشبختانه طبق آمار کشوری استان هرمزگان با میزبانی از 40 زندانی جرایم غیرعمد کمترین طیف دربندان غیربزهکار را به خود اختصاص داده است که از همین جمع محبوسانی که تک قرار بوده و به اصطلاح حائذ شرایط هستند تنها 33 مددجو است.

وی ادامه داد: پس از اصلاح، تصویب و دائمی شدن قانون بیمه اجبااری شخص ثالث در اردیبهشت سال 1395 خوشبختانه جمعیت رانندگان زندانی بدهکار در مسائل دیات فوتی و جرحی سیر نزولی داشته و امروز نه فقط در سطح زندان‌های استان هیچ بدهکار دیه‌ای بابت حوادث کارگاهی و ساختمانی نیست، بلکه محبوسی بابت پرداخت دیه سوانح جاده‌ای هم نداریم.

مرادی‌نژاد با دعوت از عموم اصناف جهت حمایت مادی و معنوی از زندانیان تحت حمایت ستاد دیه گفت: هم‌اکنون 33 زندانی جرایم غیرعمد در استان هرمزگان تحمل حبس می‌کنند که رقم بدهی این افراد رقمی معادل 280 میلیارد تومان است. در ماه مهمانی خدا و با توجه به ظرفیت‌های موجود استانی شایسته است همیار آن دسته از زندانیان نیازمندی باشیم که نه با سوء نیات مجرمانه که بر حسب وقوع یک اتفاق ناخواسته پای آن‌ها به زندان باز شده است.

انتهای پیام /

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۹:۳۹
تعداد کلیک: ۴۹۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.