English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 7956 زندانی غیرعمد در سال 1400

رئیس هیات امناء ستاد دیه با تقدیر از حمایت‌های مردمی در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: در سالی که گذشت تعداد 7956 محکوم مالی و بدهکار دیات غیرعمد از بند حبس رهایی یافتند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی با اعلام این خبر اظهار کرد: سال 1400 علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی در برگزاری جشن‌های گلریزان اما خیرین خداجوی کشور سنگ تمام گذاشتند و به واسطه حمایت‌های مادی و معنوی خود و در قالب پویش‌ها و آیین‌های مجازی زمینه آزادی 7611 زندانی مرد و 345 محکوم زن بدهکار در جرایم غیرعمد را فراهم نمودند.

طلبکاران در خط مقدم آزادی زندانیان غیرعمد قرار دارند

وی مبلغ بدهی این زندانیان را رقمی بالغ بر 34 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها با تلاش شبانه‌روزی کمیته‌های صلح و سازش تا میزان 45 درصد محکومٌ‌به از سوی شکات خصوصی و اولیاء دم گذشت گردید.

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور با تفکیک جرایم زندانیان مساعدت شده گفت: در حوزه مددجویان بدهکار دیه، تعداد 110 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت دیات ناشی از حوادث رانندگی، 101 محکوم به علت عدم استطاعت در ایفای تعهدات مرتبط با حوادث کارگاهی و 82 محبوس نیازمند نیز به سبب ناتوانی در پرداخت دیات شبه عمد در بند حبس حضور داشتند که غالب این افراد با مشارکت آحاد مختلف اجتماعی از بند زندان نجات یافتند.

حبس تقریبا 1500 مرد ایرانی به دلیل مهریه‌های پرداخت نشده

وی با بیان این که بیش از 96 درصد افراد استخلاص یافته بدهکاران مالی بوده‌اند، افزود: محکومان گرفتار به واسطه صدور یا امضاء اوراق بانکی (چک یا سفته) با 5487 مددجو در شمار پرجمعیت‌ترین دسته زندانیان غیرعمد قرار گرفته و محکومان به ایفای تعهدات مهریه و نفقه هر کدام به ترتیب با 1499 و 677 محبوس در رتبه‌های بعد قرار دارند.

جولایی گفت: پس از تصویب و دائمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث در سال‌ 1395 خوشبختانه آمار بدهکاران دیه‌های فوتی و جرحی ناشی از حوادث رانندگی، کاهش محسوسی داشته است، به نحوی که سال گذشته به علت کنترل ورودی رانندگان به بندهای زندان، استان‌های ایلام و خراسان‌جنوبی هیچ زندانی محکوم دیه‌ای در ارتباط با سوانح جاده‌ای در آمار عددی خود نداشتند.

صدر استخلاص‌ها به اصفهان اختصاص دارد

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور در خصوص استان‌های فعال در حوزه آزادی زندانیان غیرعمد اظهار کرد: اصفهان در آخرین سال قرن گذشته با آزادی 752 زندانی جرایم غیرعمد، خودش را در صدر فهرست آزادی‌ها قرار داده و در ادامه متولیان امر در آذربایجان شرقی با فراهم نمودن زمینه آزادی 552 محبوس و مسئولین قضایی استان فارس با محیا کردن مقدمات رهایی 467 زندانی واجد شرایط، در ردیف‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

انتهای پیام /

 

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۴۴
تعداد کلیک: ۵۴۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.