English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

دیدار مدیرعامل ستاد دیه کشور با نماینده ولی فقیه در فارس

همزمان با سفر مدیرعامل ستاددیه کشور به شیراز، به منظور بهره‌مندی از نظرات حجت الاسلام ایمانی اعضای این نهاد مردمی با نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شهر شیراز دیدار کردند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در این دیدار که در معیت رئیس سازمان زندانها و عضو هیئت مدیره ستاددیه کشور انجام شد «سید اسدالله جولایی» مدیرعامل ستاددیه ضمن اعلام این آمار که با همت مردمی در 9 ماهه امسال بیش از 5 هزار زندانی غیرعمد از زندانهای کشور آزاد شده‌اند، گفت: از محل همین اعتبارات مردمی و برگزاری جشن‌های گلریزان سراسری بیش از 86 هزار زندانی نیازمند جرائم غیرعمد از بند حبس رهایی یافته‌اند.

جولایی با تقدیر از همکاری صمیمانه مسئولین و بالاخص مساعدت‌های صادقانه ائمه جمعه و جماعت استانها گفت: هم اکنون بیش از 8500 زندانی محکوم به پرداخت دیه و بدهی ناشی از پرونده‌هایی چون مهریه و نفقه و چک‌های بانکی در زندانها وجود دارند که قطعا رهنمودها و خطابه‌های این مرجع مهم مردمی در کاهش این آمار و بویژه ممانعت در بازگشت دوباره و همچنین پیشگیری دیگر افراد موثر خواهد بود.

در این دیدار جهانگیر، رئیس سازمان زندانها نیز در سخنانی با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود اظهار داشت:  درکشور سه میلیون نفر به صورت مجردی و تنها زندگی می‌کنند و سالانه 150هزار نفر براساس آمار رسمی کشور طلاق ثبت می‌شود که این یک نگاه اجتماعی فوق العاده منفی را برجامعه ما تحمیل کرده است.

این مقام ارشد قضایی با تأکید بر اینکه زندانی محصول قوه قضاییه و زندان نیست، گفت: همه دستگاهها در تولید این محصول نقش داشته و در این راستا باید علاوه بر ریشه‌ها و علل آنها، به معلول هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه یادآور شد: مشکل دیگر، خانواده زندانی است که اگر به آنها توجه نشود چرخه جرم تکمیل می شود و با یک زندانی، تعداد 5 نفر به جامعه بزهکار اضافه می گردد.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: باید همه ما تلاش کنیم و مسئولین به وظایف خود عمل نمایند تا به صورت جهادی در جهت اصلاح مسائل مسلمین و جامعه به سمت و سویی که ریشه‌های جرم خشکانده و کنترل گردد قدم برداریم.

۱۴ دی ۱۳۹۳ ۱۶:۰۵
تعداد کلیک: ۲,۳۷۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.