English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ماه رمضان 70 جشن گلریزان در آذربایجان غربی برگزار می شود

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از برگزاری ٧٠ جشن گلریزان آزادسازی زندانیان در ماه مبارک رمضان در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش رووابط عمومی ستاد دیه کشور، سید حجت‌الله موسوی قوام، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به تاریخچه تشکیل ستاد دیه اظهار کرد: این ستاد حمایتی در سال ۱۳۶۹ با همت شهید لاجوردی تشکیل شد تا کمک حال آن دسته از زندانیان جرایم غیرعمدی باشد که به صورت ناخواسته و بر حسب یک تصادف یا اتفاق روانه زندان شده‌اند.

وی  با بیان ایین که در تشکیلات ستاد دیه علاوه بر مدیران قضائی از مدیران اجرایی و خیرین استفاده شده است، افزود: رسالت ستاد دیه در حوزه درمان یا همان تأمین مالی است اما در حوزه پیشگیری نیز به همراه دیگر ارگان‌ها فعالیت‌هایی داشته است.

موسوی قوام در رابطه با افرادی که تحت پوشش ستاد دیه قرار می‌گیرند، گفت: ما به جرائم عمد کاری نداریم و به مجرمین جرائم غیرعمد که براثر بدهکاری به هر صورتی در زندان هستند کمک می‌کنیم.

موسوی قوام عنوان کرد: از زمان تشکیل ستاد تاکنون ۴۱۳۷ نفر با هزینه ۱۰۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آزاد شدند که آزادی ۲۵۲۴ نفر از این تعداد توسط کمک‌های مردمی و خیرین با مبلغ ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان صورت گرفته است. همچنین ۶۵۷ نفر از تعداد مذکور از محل تسهیلات بانک‌ها با هزینه ۱۸ میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات صلح و سازش گفت: در این جلسات با شکات خصوصی صحبت می‌شود که در این راستا تاکنون ۷۲۳ نفر بدون پرداخت وجه از زندان آزاد شدند.

موسوی قوام اظهار کرد: ستاد دیه در کمک به زندانیان در ابتدا از نیازمندی و آبرومندی افراد اطمینان پیدا می‌کند. سقف مبلغ کمک در ستاد دیه حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان در قالب وام قرض الحسنه است.

وی با بیان اینکه عملکرد ستاد دیه استان کرمان در سال گذشته بسیار درخشان بود گفت: سال گذشته ۳۲۶ زندانی یا هزینه ۲۳ میلیارد و ۲۶ میلیون تومان از زندان‌های استان آزاد شدند که  ۱۸ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان از این هزینه از محل کمک‌های خیرین و ۳ میلیارد و ۶۱۸ میلیون تومان از صندوق تامین خسارات پرداخت و زمینه رهایی ۲۱ نفر بدون پرداخت وجه از زندان فراهم شد.

موسوی قوام با بیان اینکه در سال گذشته از ۱۹۶ شاکی ۲۸۷ میلیارد تومان تخفیف بدهی داشتیم ادامه داد: در سال گذشته ۲۴ جشن گلریزان انجام شد و نهادهای مختلفی از جمله سپاه ثارالله و اقشار مختلف بسیج در کنار ستاد دیه قرارگرفتند.

وی در خصووص آمار زندانیان جرایم غیرعمد اعلام کرد: در حال حاضر ۱۴۷ نفر زندانی واجد شرایط داریم که سعی داریم در ماه مبارک رمضان زمینه آزادی جمع زیادی از این بدهکاران واجد شرایط  فراهم شود.

وی در رابطه هدف برگزاری جشن گلریزان گفت: هدف نخست جذب کمک‌های مردمی است و هدف دوم اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی این کار خیر و خداپسندانه در جامعه است.

موسوی قوام تشریح کرد: جشن‌های گلریزان امسال از ارزوئیه شروع و در نرماشیر پایان می‌یابد به این صورت که امسال در ماه مبارک رمضان در هر ۲۳ شهرستان استان کرمان جشن گلریزان برگزار می‌شود؛ همچنین قرار است در نیمه ماه مبارک رمضان پنج شب جشن گلریزان در مجموعه صدا و سیما برگزار شود.

وی تصریح کرد: زمان این جشن‌ها در ماه مبارک رمضان انتخاب شده است زیرا در این ماه دل‌های مردم به هم نزدیک‌تر بوده و در کار خیر از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

موسوی قوام عنوان کرد: وقتی یک نفر از زندان آزاد می‌شود از دغدغه‌های یک خانواده، طایفه و افراد زیادی کاسته می‌شود و به سالم بودن جامعه کمک می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه در حوزه پیشگیری از جمله مهریه و نفقه باید بسیار کار شود گفت: جدیدا خانواده‌ها عمدتا در ازدواج فرزندان نقش ندارند که این امر سبب ازدواج‌های بی‌پایه و اساس شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته جذب کمک‌های مردمی و بنگاه‌های اقتصادی در ماه مبارک رمضان ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود؛ در طول سال نیز ۲ میلیارد تومان کمک موردی داشتیم.

موسوی قوام با بیان اینکه طبق برآوردی که امسال انجام شده نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان تا الان برای آزادی زندانیان واجد شرایط نیاز است گفت: از خیرین و مردم عزیز تقاضا داریم در حد توان مالی خود از طرق مختلف در این امر خداپسندانه سهیم باشند.

انتهای پیام /

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ۰۹:۱۵
تعداد کلیک: ۴۹۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.