English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 753 زندانی غیرعمد اصفهانی در سال 1400

ستاد دیه استان اصفهان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های استانی و حمایت‌های مردمی در سالی که گذشت زمینه آزادی 753 زندانی جرایم غیرعمد را فراهم نمود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسدالله گرجی‌زاده مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: به مدد الهی و به برکت اعتماد عمومی به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند سال 1400 تعداد 753 بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات ناشیی از حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی از بند حبس رهایی یافتند که این تعداد در مقایسه با با آمار عددی آزادی‌ها در سال 1399 رشد 11 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: کل بدهی این زندانیان رقمی بالغ بر 2 هزار و 751 میلیارد ریال بود که در فرآیند رسیدگی تا میزان 44 درصد محکومٌ‌به با همت شبانه‌روزی کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان در قالب گذشت رضایتمندانه از اصل بدهی کسر گردید.

گرجی‌زاده با تقدیر از همیاری قضات محاکم قضایی در امر حبس‌زدایی اظهار کرد: بیش از 23 درصد رقم مورد نیاز برای پرداخت بدهی این زندانیان با ارایه دادخواست اعسار تامین گردید که در این بخش قابل اعتنا است رشدی 600 درصدی را شاهدیم. رشدی که مددجویان بنا به توانایی مالی خود متعهد می‌شوند بخشی از بدهی را پس از آزادیی در قالب اقساط معین به شکات خصوصی پرداخت نمایند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان یادآور شد: افزون بر این قسط‌بندی‌ها ستاد دیه در قبال پرونده‌های با ارقام سنگین نیز جمعی را برای دریافت تسهیلات بدون سود به بانک‌های عامل معرفی نموده است که از این محل 9 درصد اصل بدهی این 753 زندانی غیرعمد تسویه و پرداخت شده است.

انتهای پیام /

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ۰۹:۴۰
تعداد کلیک: ۵۳۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.