English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

خیّران نگذارند حبس زندانیان غیرعمد صلابت نظام را تهدید کند

دکتر جهانگیر، رئیس سازمان زندانها با اشاره به اینکه برای دفاع از انقلاب و ولایت فقیه خدمت به محرومان باید اصل باشد، گفت: خیرین اجازه ندهند حبس زندانیان جرایم غیرعمد صلابت نظام را تهدید کند. به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور ، دکتر اصغر جهانگیر در جمع مدیران عامل استانهای ستاد دیه کشور اظهار داشت: وقتی سخنان امام خمینی(ره) را تحلیل محتوا می کنیم متوجه می شویم مسلمانان سه وظیفه اصلی برعهده دارند که نخستین وظیفه حفظ کیان اسلام  بوده و به مانند کلیسا نیست که پیروان این مکتب آسمانی فقطدر روزهای یکشنبه ها به آنجا رفته، نیایش و مناجات کرده و برگردند و هیچ توجهی به فلسفه راه اندازی کلیسا نداشته باشند. حال اینکه اسلام نگاهش، نگاه اجتماعی بوده و به این صورت است که حتی در وظایف فردی هم، اجتماعی عمل می کند.

رئیس سازمان زندانها و عضو هیئت مدیره ستاددیه کشور خاطر نشان کرد : قطبی بودن ثروت در فضای کنونی فاصله ایجاد کرده و  قطعا ایجاد فاصله نیز باعث فساد می شود. این در شرایطی که اسلام را می پذیریم هرگز قابل توجیه نبوده و نیست که از تقسیم طبقاتی و از سهمیه برآمده از کفه عدالت چشم بپوشیم و تنها به فکر خودسازی باشیم . وقتی زیر پرچم اسلام عزیز قرار گرفتیم همه شئونات آن را نیز بایدبپذیریم . اسلام همیشه دین فراگیر بوده و هست.

وی ادامه داد: اما دومین نکته حفظ نظام اسلامی است. خدمت به محرومان باید اصل باشد چون بار اصلی دفاع از انقلاب بر روی دوش آنها است حفظ انقلاب در حفظ این افراد و حفظ نظام در حفظ ولایت فقیه است.

جهانگیر تاکید کرد: زمانی در خط ولی فقیه هستیم که نگاه ولایی را بشناسیم. جهان خواران تلاش می کنند نشان دهند الگوی جامعه اسلامی، الگوی خوبی نیست که ما برای اینکه نشان دهیم آنها تبلیغات اشتباه می کنند، وظیفه دشواری را برعهده داریم.

وی به نقش حکومت برای تامین حداقل های مردم اشاره کرد و افزود: حکومت وظیفه دارد تلاش کند مردم از حداقل ها برخوردار شوند اگر این امر صورت نگیرد، آسیب ها افزایش یافته و پرونده های قضایی زیاد می شود، در این زمان دیگر ستادهای دیه کارایی لازم را ندارند. نباید اجازه دهیم موضوعاتی که با فکر و کمک خیرین حل می شود تبدیل به مشکلی برای نظام شود. اگر مشکلات را حل نکنیم تبدیل به تهدید برای نظام می شود. در هر جامعه ای پدیده هایی مثل بیکاری، اعتیاد و تورم آبستن حوادثی می شود.

رئیس سازمان زندان ها به لزوم شناخت جریان ها اشاره کرد و گفت: ما باید جریان های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را بشناسیم. جریان های فرهنگی بلندمدت بوده و در طول زمان شکل می گیرد، کارهای بزرگی در طول این جریان صورت می گیرد. در مقابل جریان فرهنگی، جریان سیاسی قرار دارد که لحظه ای و آنی است. نهادهای مردمی و خیریه باید از جریان های سیاسی در جهت کمک به مردم استفاده کنند.

جهانگیر در پایان به جریان های اقتصادی اشاره کرد و گفت: جریان های اقتصادی کوتاه مدت است و با سیاستهای اقتصادی کشور تغییر می کند که هم جنبه مثبت و هم جنبه منفی دارد. باید با استفاده از چهره های معروف جامعه از خیرین کمک بگیریم.

۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۲۱
تعداد کلیک: ۳,۰۳۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.