English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

80 درصد زندانیان غیرعمد اصفهان ورودی سال جاری هستند

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان گفت: به همت خیرین زندانیان با مدت حبس بالا در سطح استان آزاد و تاریخ ورود 80 درصد مددجویان فعلی به سال 1400 باز می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسدالله گرجی‌زاده با تقدیر از اقدامات حبس‌زداء اشخاص حقیقی و حقوقی اظهار کرد: هم‌اکنون 1002 زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های استان اصفهان تحمل حبس می‌کنند که طبق تحقیقات به عمل آمده از سوی گروه‌های تحقیق این نهاد حمایتی 118 نفر از این محبوسان واجد شرایط کمک هستند.

وی ادامه داد: تلاش این نهاد مردمی بر آن است تا در آستانه سال نو مجموع زندانیان حائز شرایط که 5 نفر آن‌ها را زنان شامل می‌شوند از بند حبس رهایی بخشد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان در تفکیک جرایم زندانیان غیرعمد استان گفت: خوشبختانه با تلاش کمیته‌ صلح و سازش ستاد دیه زندانیین بدهکار دیات ناشی از حوادث کارگاهی و همچننین محکومین به پرداخت دیات ناشی از تصادفات رانندگی به صفر رسیده است و در کل استان هم‌اکنون فقط 3 زندانی بدهکار در دیات شبه عمد (جرحی) متحمل حبس شده‌اند.

وی افزود: محکومان مالی ناشی از صدور چک با 91 زندانی طیف وسیع زندانیان واجد شرایط در موضوعات غیرعمد را به خود اختصاص داده و متعهدان به پرداخت مهریه با 14 مددجو در رتبه بعدی قرار دارند.

گرجی‌زاده عمده محکومان با مدت حبس بالا را متعلق به شهرستان کاشان دانست و گفت: با تلاشی که ستاد دیه داشته و دارد، خوشبختانه امروز زندانی قدیمی یا زندانی با مبلغ پایین بدهی در سطح زندان‌های استان نداریم که این مددجوویان با عناوین مرتبط با جرایم غیرعمد در بند حضور داشته باشند. شرایط حادث از شیوع ویروس کرونا و شرایط روزهای باقیمانده تا سال نو ایجاب می‌کند تا در این برهه محکومانی با این اوصاف، در بند زندان نباشند و آن‌هایی فقط در ندامتگاه‌های استان باشند که بر حسب بدبیاری یا نواسانات بازار رقم بدهی‌شان متاسفانه آن قدر سنگین است که ستاد دیه بر حسب امکانات و تعهدی که نسبت به خیرین دارد امکان جبران خسارت‌های نجومی آن‌ها را نداشته اما سخت پیگیر است تا محکوم‌به را به صرف آن که این افراد بدهکار هستند و سوء نیتی نداشتند، به هر طرقی که ممکن است تعدیل نماید.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یادآور شد: ستاد دیه هرگز مبالغی که نیکوکاران با نیات خیر و بنا به وسع مالی خود در این شرایط سخت معیشتی به امر آزادی زندانیان نیازمند اختصاص داده‌اند را به صرف عنوان محکومیت‌های غیرعمد غیرکارشناسانه مصروف نداشته و مبلغی را که ممکن است با تجمیع کمک‌های صدها خیّر خداجو جمع‌آوری شده به یک پرونده با ارقام سنگین چند صد میلیونی قرار نمی‌دهد. ستاد دیه تلاش داشتته و دارد با اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات و همچنین با فراهم نمودن زمینه اخذ وام برای مددجویان تحت اختیار خود مبالغ بالا را به حداقل ممکن تقلیل دهد تا با مبلغ برای نمونه یکصد ملیون تومانی ددر اختتیار بجای استخلاص یک زندانی بلندپرواز زمینه آزادی به طور میانگین 5 محبوس مستمند و عائله‌دار را میسر سازد.

وی با بیان این که 80 درصد زندانیان فعلی تحت حمایت ستاد دیه ورودی‌های سال جاری هستند گفت: در دستگیری از زندانیان همواره حمایت از سالمندان، نسوان، جانبازان، معلولان و افراد با ماندگاری بالا در اولویت‌های آزادی قرار داشتند و از همین رو می‌توان گفت نه فقط در سطح ستاد دیه که در سطح محاکم قضایی بر حسب دغدغه قضات زندانی قدیمی واجد شرایط کمک با سابقه حبس بالای یکسال نداریم مگر ایی که این زندانی یا زندانیان معدود بدهکار در جرایم غیرعمد رقم بدهی‌شان مازاد بر دویست میلیون تومان بوده است.

گرجی‌زاده با تشریح عملکرد این ستاد مردم نهاد در سال جاری گفت: به برکت وجوه نقدی و نذورات مردمی از فرودین امسال تا کنون بیش از 700 زندانی جرایم غیرعمد از سطح زندان‌های استان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتته‌اند که قابل ذکر است این توفیق جز اعتماد عمومی خیرین و حمایت خالصانه برخی مسئولین در مجلس و در دستگاه قضاء میسر نمی‌شد.

انتهای پیام /

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۴۳
تعداد کلیک: ۴۸۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.