English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

وجود 4164 زندانی جرایم غیرعمد در کشور

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور گفت: علی‌رغم تلاش‌ها در آزادی 6982 زندانی جرایم غیرعمد از ابتدای سال اما متاسفانه هم‌اکنون بالغ بر چهار هزار نیازمند کمک در سطح زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی با اعلام این خبر اظهار ککرد: به برکت کمک‌های نوعدوستانه خیرین و تلاش کمیته‌های صلح و سازش این نهاد مردمی جمعیت زندانیان جرایم غیرعمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش محسوسی داشته است، اما با این وجود هم‌اکنون 144 بانوی ایرانی و 4020 محکوم مرد به دلیل ناتوانی در تامین دیون خصوصی در بند حبس بسرمی‌برند.

تنها 3 درصد مددجویان تحت حمایت ستاد دیه بدهکار دیات هستند

وی غالب مددجویان تحت حمایت ستاد دیه را محکومان مالی ناشی اعلام کرد و گفت: از این تعداد 3021 نفر با عناوین مالی ناشی از چک یا سفته، 873 نفر بابت ناتوانی در پرداخت تعهدات مهریه و 86 محکوم نیز به دنبال مطالبات نفقه راهی بند شده‌اند.

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور با اعلام وضعیت محکومان پرداخت دیات جرایم غیرعمد افزود: در حوزه شکایات ناشی از استیفای خسارات فوتی یا جرحی 52 زندانی به دلیل دیات ناشی از تصادفات رانندگی، 22 نفر به علت ناتوانی در تامین دیات ناشی از حوادث کارگاهی و 51 مددجو نیز بابت عدم استطاعت در پرداخت دیات شبه عمد در حبس نگهداری می‌شوند.

آزادی 6982 زندانی غیرعمد از ابتدای سال

وی بیان کرد: با وجود تلاش یازده ماهه ستاد دیه در سال جاری اگرچه تعداد 284 زندانی زن و 6698 محکوم مرد از سطح زندان‌های کشور آزاد شده و غالب محبوسان با مدت‌ حبس بالا از بند رهایی یافته‌اند اما متاسفانه در آستانه سال نو 4164 زندانی جرایم غیرعمد پشت میله‌های زندان چشم انتظار آزادی هستند. افرادی که به دلیل عدم سابقه کیفری در پرونده و تک قرار بودند به محض حمایت از آن‌ها از بند رهایی خواهند یافت.

البرز هیچ زندانی قدیمی ندارد

سید اسدالله جولایی گفت: ستاد دیه استان البرز با شناسایی به موقع و حمایت مادی و معنوی صورت نیکوکاران تمامی محبوسان با ورودی قبل از فرودین 1400 را از بند حبس رهایی بخشیده و می‌توان گفت تنها استانی در کشور است که حتی یک زندانی قدیمی ندارد.

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور اظهار کرد: قابل توجه است که در سطح استان‌های زنجان، یزد، قم، ایلام، سمنان و سیستان و بلوچستان نیز تنها یک زندانی جرایم غیرعمد در بند هستند که به دلیل رقم سنگین بدهی تاریخ حبس آن‌ها به سال قبل یا سال‌های قبل‌تر بازمی‌گردد.

فارس در صدر فهرست بیشترین زندانی غیرعمد

وی با دعوت عمومی از خییرین در جهت آزادی بدهکاران غیربزهکار گفت: استان فارس با میزبانی از 605 زندانی جرایم غیرعمد بیشترین زندانیان واجد شرایط را به خود اختصاص داده و در فهرست بعدی گیلان با 437 محبوس و کرمانشاه با 373 محکوم مالی و بدهکار دیه دیه در راس فهرست عددی قرار گرفته‌اند.

سید اسدالله جولایی ادامه داد: در برابر این افزونی، قابل توجه است که مجموع زندانیان واجد شرایط استان‌های قم، ایلام و سمنان در مجموع به 25 نفر هم نمی‌رسند.

110

انتهای پیام /

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۵۲
تعداد کلیک: ۸۱۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.