English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

می‌توان از اعتبارات شهرداری‌ها رقمی را به ستاد دیه اختصاص داد

استاندار همدان با تقدیر از تلاش هیات امنای ستاد دیه گفت: در سرفصل‌های بودجه اعتباری برای آزادی زندانیان در نظر گرفته نشده اما می‌توان از بند ۱۶ و ۱۷ اعتبارات مربوط به شهرداری‌ها، رقمی را برای این امر مهم اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، علیرضا قاسمی فرزاد در دیدار اعضاء هیات امنای ستاد دیه استان همدان، اظهار کرد: دراین ارتباط مناسب است جلسه‌ای با حضور اصناف، بازاریان، صاحبان معادن و مجموعه‌های تولیدی با محوریت اتاق اصناف و سازمان صمت استان تشکیل و موضوع مهم کمک مجموعه‌های اقتصادی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مورد بحث و تاکید قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای این مهم حتی می‌توان نسبت به برگزاری جشن گلریزان با حضور و مشارکت مجموعه‌های اقتصادی و صنفی استان همدان اقدام و درآمد حاصل از آن را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان صرف کرد.

استاندار همدان با بیان این که زندانیان جرایم غیرعمد بدهکار هستند نه برهکار، گفت: برای آزادی این افراد و بازگشت زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش خانواده تلاش می‌کنیم و به فرمانداران شهرستان‌های تابعه نیز برای برگزاری جشن‌های گلریزان تاکید می‌شود.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: بسیاری از این افراد از سر خیر خواهی و ارائه تضامین به دیگران گرفتار شده و در زندان هستند ضمن اینکه بروز نوسانات اقتصادی در بازار نیز از عوامل گرفتاری‌های مالی برخی از این افراد است.

نماینده عالی دولت در استان همدان تاکید کرد: بسیاری از خیرین استان از جامعه پزشکان هستند که می‌توان با هماهنگی و همکاری این قشر برای برگزاری جشن گلریزان و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اقدامات قابل اعتنایی داشت.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: امید است با بهبود شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا و فروکش کردن موج ششم شیوع ویروس تا پیش از ماه مبارک رمضان، زمینه مناسبی برای برگزاری جشن‌های گلریزان با هدف آزادی زندانیان غیرعمد استان همدان فراهم می‌شود.

استاندار همدان با تقدیر از تلاش‌های حبس‌زداء ستاد دیه استان گفت: در سرفصل‌های بودجه دولت متاسفانه برای امر حسنه «آزادی زندانیان جرایم غیرعمد» اعتباری در نظر گرفته نشده است، اما با عنایت به مصائب حبس برای این مددجویان و معضلات ناشی از این احکام برای خانواده‌ محبوسان، این امکان وجود دارد تا به استناد بندهای ۱۶ و ۱۷ اعتبارات مربوط به شهرداری‌ها، رقمی را برای این امر مهم اختصاص داد.

استاندار همدان با تاکید بر لزوم همکاری همگان برای آزادی زندانیان به عنوان یک کار خداپسندانه، گفت: برهمین اساس مجموعه استانداری هماهنگی و اقدامات لازم برای مشارکت صنایع و واحدهای تولیدی استان در موضوع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را انجام می‌دهد.

۷۰ زندانی جرائم غیرعمد تا پایان سال آزاد می‌شوند

در ادامه این جلسه، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان نیز در سخنانی گفت: برنامه این مجموعه حمایتی تا پایان سال آزادی تعداد ۷۰ زندانی جرائم غیرعمد است که تحقق این هدف نیازمند یاری بیشتر استانداری و کمک نیکوکاران است.

یدالله روحانی‌منش با بیان این که پرونده ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد تکمیل شده و به زودی کار استخلاص آن‌ها انجام خواهد گرفت، افزود: با در نظر گرفتن این ۲۰ محبوس باید اعلام نمود از ابتدای سال تاکنون تعداد ۳۰۲ زندانی جرائم غیرعمد استان همدان با رقم بدهی بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان خاطرنشان کرد: شاکیان پرونده یکی از بزرگترین حامیان ستاد دیه بوده و هستند و قابل توجه است با تلاش ستاد دیه و رایزنی های انجام شده ۱۱ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان از بدهی زندانیان یاد شده توسط طلبکاران خصوصی گذشت شده است.

روحانی‌منش از پرداخت 4 میلیارد تومان کمک ویژه و سه میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای آزادی زندانیان خبر داد و گفت: به همت سبز خیرین تعداد ۱۱ زندانی زن از ابتدای سال جاری تاکنون از زندان‌های این استان آزاد شده‌اند که غالب این محبوسان سرپرست خانواده بودند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۴۲ زندانی غیرعمد (شامل ۲۳۷ مرد و 5 زن) در سطح زندان‌های استان همدان تحمل حبس می‌کنند که ۱۸۸ نفر از این افراد برای مسایل مالی و ۵۲ نفر هم به علت ناتوانی در پرداخت مهریه گرفتار بند شده‌اند.

وی بیان کرد: شورای حل اختلاف ستاد دیه نسبت به حل و فصل ۱۵۰ پرونده اقدام کرده حتی منجر به صلح و سازش در ۱۵ پرونده مربوط به مهریه و نفقه و بازگشت زوجین به زندگی شده است.

گلریزان‌های آزادی نباید با شیوع کرونا کم رونق شوند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: شیوع ویروس کرونا و نبود امکان برگزاری جشن گلریزان به علت ضرورت پرهیز از تجمع و رعایت فاصله اجتماعی، کار ستاد دیه را برای جمع آوری کمک‌های مردمی و آزاد کردن زندانیان سخت کرد.

حسن خانجانی موقر یادآوری کرد: پیش از شیوع کرونا علاوه بر مرکز استان برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن در شهرستان‌ها نیز صورت گرفت. قابل اعتناست که حتی با حضور در تهران، جشن گلریزانی با حضور همدانی‌های مقیم تهران برگزار شد.

وی با بیان این که جشن گلریزان با شیوع کرونا به صورت مجازی و با بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیما برگزار شد گفت: بروز یکسری مشکلات اجتماعی و نوسانات اقتصادی سبب زندانی شدن افراد به ویژه در شرایط کرونایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: بسیاری از بازاریان و صنعت‌گران استان پیش از شیوع کرونا اقدام به خرید حجم زیادی کالا به صورت چک و با هدف فروش در نوروز کرده بودند که با تشدید دامنه شیوع کرونا و دستور تعطیلی بازار در نوروز این افراد متضرر شدند.

خانجانی ادامه داد: هر چند سال گذشته در ستاد کرونا نسبت به خودداری از برگشت زدن چک افراد تدبیر شد اما مشکلات ناشی از کرونا باز بسیاری از هم‌استانی‌ها را روانه زندان کرد.

55

انتهای پیام /

۹ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۴۷
تعداد کلیک: ۵۳۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.