English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی بیش از ۶ هزار زندانی غیرعمد از ابتدای سال

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 6 هزار و 362 زندانی جرایم غیرعمد با تلاش ستاد دیه کشور آزاد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما اظهار کرد: در ستاد دیه زندانیان جرائم غیرعمد آزاد می‌شوند و افرادی مرتکب جرائم عمدی می‌شوند تحت پوشش کمک‌های خیرین ستاد دیه قرار نمی‌گیرند.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 6 هزار و 362 زندانی جرایم غیرعمد از سطح زندان‌های سراسر کشور با کمک خیرین ستاد دیه آزاد شده‌اند که از میان این تعداد محکوم ۲۵۲ نفر زن و ۶۱۱۰ نفر هم مرد بوده‌اند.

جولایی ادامه داد: مجموع بدهی این افراد بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بوده که ستاد دیه با کمک مددکاران زندانها، شورای حل اختلاف و اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه، توانسته است بیش از نیمی از مبلغ را از شکات گذشت بگیرد.

وی گفت: بیشترین آزادی‌ زندانیان جرایم غیرعمد متعلق به اصفهان است و خیرین این استان توانسته‌انددر این بازده زمانی تعداد ۵۵۲ نفر را آزاد کنند. آذربایجان‌شرقی با آزادی ۴۳۷ نفر محکوم، فارس با استخلاص ۳۶۸ زندانی و خراسان رضوی با فراهم کردن زمینه رهایی 336 محبوس در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور تصریح کرد: در تفکیک جرائم این زندانیان آزاد شده باید بگویم، ۶۱۶۷ نفر بدهکار مالی ناشی از چک، مهریه و نفقه بوده اند، ۷۸ نفر بابت دیه ناشی از حوادث رانندگی و کارگاهی و ۵۶ نفر هم به علت صدمه‌های غیرعمد بدنی مشمول پرداخت دیه بوده‌اند.

انتهای پیام /

۵ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۰۰
تعداد کلیک: ۵۴۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.