English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

سیب‌های سمی آلماخانم را به بند کشید

«آلما» نام زنی است که با نیت حمایت از همسر خود چند قطعه کاغذ را امضا می‌نماید تا مانع حبس او شود، اما دریغ از آن که بانوی 50 ساله هم خودش در ادامه راهی زندان می‌شود.

به گزارش رروابط عمومی ستاد دیه کشور، «آلما ق» بانویی است که به جرم نکرده از تاریخ 16 مهر مه سال 1399 روانه زندان نسوان استان اصفهان شده و علی‌رغم تلاش‌های فراوان فرزندانش در حل مشکل اما همچنان در بند حضور دارد.

همسر این زندانی در شهرستان‌های استان اصفهان سال‌های سال با خرید و فروش سیب‌های کال کشاورزان به امرار معاش می‌پرداخته است که در یک فقره معامله مقدار زیادی از چند زمین زراعی محصول خریداری نموده و برای تحویل محصولات زودتر از موعد به چینش سیب‌ها می‌پردازد.

سیب‌هایی که به دلیل سم‌پاشی غیراصولی درخت‌ها یا برخی غیرقابل استفاده بودند یا آن‌هایی هم که چیده و در جعبه‌های میوه تحویل گرفته شده بودند فاسد می‌شوند.

به دنبال این اتفاق مرد خانواده متضرر شده و با طرح شکایت یکی از بنکداران تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد که در این حین به سفارش همسر آلماخانم که دختری به خانه بخت فرستاده و دختری را تحت تکفل خویش دارد برای استمهال از شاکی به امضای اوراق سفته می‌پردازد. اوراقی که تا آن زمان خانم خانه‌دار فریدنی حتی آن‌ها را ندیده بود و از وجود چنین برگه‌هایی با ضمانت‌اجرای قانونی بی‌اطلاع بود.

این ضمانت نه فقط به داد همسر آلماخانم نمی‌رسد که در ادامه چهار ماه پس از حبس مرد خانه، نوبت به این بانوی اصفهانی نوبت رسیده و آلماخانم 50 ساله بابت امضای همان چند برگه‌ به ظاهر معمولی پایش به زندان باز می‌شود.

در پی 9 فقره برگه سفته اگرچه بستگان نسبی و سببی آستین بالا زده و بخشی از دیون مورد تقاضای شاکی خصوصی را از طریق فروش اموال خانه و اخذ وام تامین کرده و رقم محکومٌ‌به را از 900 میلیون ابتدا به کمتر از یکصد میلیون و بعد تا میزان 40 میلیون کاهش می‌دهند اما هم‌اکنون بابت همین الباقی تعیین شده این مادر در بند حبس حضور دارد.

طبق تحقیقات ستاد دیه استان اصفهان، این خانواده دارایی قابل اعتنایی برای تامین بدهی‌شاان نداشته و در غیاب والدین، تک دختر تحت تکفل آن‌ها در خانه خواهر بانوی متألم این قصه بسرمی‌برد.

در ضمن روابط عمومی ستاد دیه استان اصفهان با شماره تلفن 3-031136635700 پاسخگوی سوالات شما نیکوکاران نیک‌اندیش خواهد بود.

 

۳ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۳۴
تعداد کلیک: ۵۵۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.