English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نوسانات بازار بورس کچ‌کار اصفهانی را به بند کشید

قاسم کچ‌کار کارکشته‌ای است که سرمایه‌گذاری بدون سواد در بازار بورس او را با وجود سرپرستی از یک خانواده سه نفره راهی زندان کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، «قاسم- ع» مرد 50 ساله‌ای است که به سال 98 با فروش زیورآلات همسر و جمع‌اوری همه دارایی خود با هدف افزایش سرمایه وارد بازار بورس می‌شود اما علی‌رغم همه تلاش‌ها و پیشنهاداتی که برای خرید نمادهای مختلف از دوستان و بستگان دریافت می‌کرده است توفیقی در این حوزه ندارد.

با کاهش آورده او به ثلث مبلغ دارایی آقاقاسم تصمیم می‌گیرد عطاء این بازار به ظاهر پرسود را به لقایش بخشیده و تمام مبالغ خود را از حساب کاربری بازار سهام خارج کند، اما پیش از عملی شدن این تصمیم به توصیه یکی از همکاران خود که او نیز مبلغی را در اختیار آقایی که به دروغ سابقه سال‌ها فعالیت در حوزه بورس داشته قرار می‌دهد.

همکار لوله‌کش او اگرچه تنها مازاد دارایی خود را در اختیار آن شخص قرار داده بود اما آقاقاسم را که ضرری نسبی در بازار سهام داشته توصیه می‌کند برای بهره‌مندی از بازاری که به اصلاح به کف خورده و روزهای درخشانی را در آتیه پیش رو دارد مجدد به سرمایه خود بیافزاید.

آقاقاسم با تشویق این همکار قدیمی و با مشورت از دیگران که موضوع وضعیت قرمز بازار را نویدهنده روزهای سبز و پربازده تعریف می‌کردند شروع به قرض گرفتن از جمعی از آشنایان می‌کند و هر آن چه در اختیار داشته در حساب جاری مردی که تبلیغات دروغ از اقدمات طلایی خود در بازار سهام داشته واریز می‌کند.

در ادامه نه فقط وضعیت بازار به دلیل زیاد بهبود پیدا نمی‌کند بلکه با ضرر جدید فردی که در یکی از کارگزاری‌ها مشغول فعایلت بوده و غیر از مبالغ تحت اختیار این چند مشتری، سرمایه خرد و کلان افراد دیگری را هم در اختیار داشته و به اصطلاح مدیریت می‌کرده متواری شده و برای همیشه کشور را به مقصدی نامعلوم ترک می‌کند.

با گذشت زمان آقاقاسم که تمام سرمایه حداقلی خود را هم از دست داده بود، با طرح شکایات 4 شاکی خصوصی که مبالغی را به صورت امانی در اختیار او قرار داده بودند با رقم بدهی نزدیک به 500 میلیون تومان از تاریخ 27 اردیبهشت سال جاری روانه زندان مرکزی اصفهان می‌شود.

خانواده این زندانی در راستای حل مشکل سرپرست خانواده با اخذ وام و فروش اقلام اساسی خانه مبلغ بدهی را به نصف تقلیل داده و کمیته صلح و سازش ستاد دیه نیز در راستای حل مشکل این مددجو با برگزاری جلسات متعددی با طلبکاران خصوصی میزان محکوم‌به را تا مبلغ 35 میلیون تومان کاهش داده‌اند، اما بابت الباقی اعلام شده این فرد همچنان دربند حضورر دارد.

در ضمن روابط عمومی ستاد دیه استان اصفهان با شماره تلفن 3-36635700 پاسخگوی سوالات شما نیکوکاران نیک‌اندیش خواهد بود.

55

انتهای پیام/

۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۰۲
تعداد کلیک: ۶۷۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.