English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

سفارش تابلویی که بدهکار و طلبکار را روانه حبس کرد

قلم‌زن اصفهانی با به سرقت رفتن اموال و اقلام کارگاه خانگی خود نه فقط بدهکار یکی از مشتریانش شد که در ادامه با بدهی 300 میلیون تومانی مشتری قدیمی‌اش را هم روانه حبس کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، «عبدالرسول - خ»  مرد 61 ساله‌ای است که علی‌رغم مشکلات جسمانی فرزند تحت تکفل خود و با وجود سال‌ها سابقه کار در حرفه قلم‌زنی اما با به سرقت رفتن تجهیزات و مواد خام سفارش تابلوهای نقره‌ای که در کارگاه شخص خود واقع در یکی از اتاق‌های منزل پدری داشته متضرر می‌شود و در ادامه با طرح شکایت یکی از مشتریان قدیمی خود که سفارش چند تابلو و طبق نقره‌ را به او داده بود از تاریخ 9 خرداد ماه سال جاری روانه حبس می‌شود.

این پایان کار نیست او و مشتری و به عبارتی سفارش دهنده کار نیست. با طرح این شکایت فرد مغازه‌داری که در کسوت شاکی پرونده پایش به این ماجرا باز شده بود به دلیل ناتوانی در تامین دیون خود به کارگاه ریخته‌گری طلا و نقره با یک رقم سنگین بدهی اوایل بهمن سال جاری او نیز ناخواسته‌اش به بند کشیده می‌شود.

سرقت از خانواده‌ای که با نان حلال کسب معیشت داشتند نه فقط مرد عائله‌مند اصفهانی را با وجود آبرومندی و سابقه کار به حبس کشید بلکه به دلیل آوار مشکلات اقتصادی بر روی سفارش‌دهنده کار که یک فروشنده غرفه محصولات فرهنگی و صنایع دستی بود به دلیل عدم توفیق در تامین تعهدات مالی روانه زندان مرکزی اصفهان کرد.

اکنون با همیاری این زندانی غیربزهکار که رقم بدهی خود را با فروش بسیاری از اسباب غیرضروری خانه و اخذ وام بانکی از سوی همسرش به کمتر از  120 میلیون تومان رسانده است، می‌توان ضمن آزادی یک قلم‌زن قدیمی که بر حسب یک بدبیاری در سرقت وسایل کارگاه کوچکش متحمل پرداخت خسارت نقدی گردیده، در روزهای منتهی به نوروز پدر عائله‌مند دیگری را نیز حمایت کردده و مقدمات آزادی و بازگشت او به آغوش گرم خانواده را به فرزندان خردسال او نوید داد. پدری 45 ساله که اگر طلبش با همت سبز نیکوکار از این زندانی تامین شود، قادر به استیفای بدهی گردیده و به تقارن تسویه دین خود با خوانده، به اصطلاح معروف با یک تیر دو نشانه مورد هدف قرار گرفته و خواهان گرفتار در بند هم رهایی خواهد یافت.

خیرینی که تمایل دارند در آزادی این زندانی یاد شده مشارکت کنند، می‌توانند از طریق شماره حساب جاری 111 بانک صادرات و یا شماره کارت  6986968655896037 (به نام ستاد دیه استان اصفهان) مبالغ اهدایی خود را بدین منظور واریز نمایند.

در ضمن روابط عمومی ستاد دیه استان اصفهان با شماره تلفن 3-36635700 پاسخگوی سوالات شما نیکوکاران نیک‌اندیش خواهد بود.

55

انتهای پیام /

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۵۰
تعداد کلیک: ۶۰۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.