English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

دیدار بازرس مدیر عامل ستاد دیه کشور با رئیس دادگستری کرمان

بازرس مدیر عامل ستاد دیه کشور به منظور تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های زندانیان غیرعمد با «یدالله موحد» رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت مدیره ستاد دیه شعبه استان کرمان دیدار نمود.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور «علی شمس» بازرس مدیرعامل ستاددیه کشور که به با هدف رسیدگی به نحوه تشکیل جلسات هیئت مدیره، اقدامات کمیسیون تشخیص وام، بررسی مصوبات هیئت مدیره، عملکرد گروه تحقیق و ارائه خدمات ستاد دیه به مددجویان جرائم غیرعمد کرمانی به این استان سفر کرده صبح امروز پس از حضور در ستاددیه شعبه استان کرمان به منظور تسریع و تدیق در پرونده مددجویان تحت حمایت این نهاد مردمی با رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفتگو نمود.

در این جلسه موحد ضمن تقدیر از عملکرد این نهاد مردمی در راستای حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان این استان گفت : امروز پیشگیری نیاز روز دستگاه قضا و جامعه می‌باشد اما متاسفانه بیشتر ارگانها ، نهادها و موسسات در این امر شانه خالی می‌کنند.

وی با بیان این موضوع که هرچند در امر فرهنگی کارهای بزرگی در سطح عموم و جامعه صورت گرفته که قضات و خانواده‌های آنان هم از این موضوع خارج نیستند، اظهار داشت: با وجود این  اقدامات فرهنگی نهادهایی چون صدا و سیما، شورای فرهنگ عمومی، سازمان تبلیغات اسلامی و .... تا نقطه مطلوب فاصله داشته و در امر پیشگیری و قوانین بازدارنده این فعالیت‌های مستمر و چشمگیری ملاحظه نمی‌شود .

بازرس مدیرعامل ستاددیه کشور نیز در سخنانی گفت : هدف و کار اصلی ستاد دیه پیشگیری از وقوع جرم بوده و در مرحله بعدی درمان که همان آزادی زندانیان غیرعمد می باشد، در اهداف اصلی ما منظور گردیده است.

وی افزود: امروزه تقریباً همه افراد جامعه با فعالیت‌های ستاد دیه آشنایی دارند اما بهتر این است ستاد دیه را به‌ عنوان یک نهاد مردمی در امر پیشگیری بشناسند تا کمک به محکومین جرائم غیر عمد نیز در سایه همین شناخت به مشارکت حداکثری افزایش پیدا کند.

در ادامه سفر بازرس ویژه ستاددیه کشور، وی به منظور دیدار چهره به جهره با برخس از مددجویان جرائم غیرعمد این استان از بازداشتگاه موقت زندان مرکزی کرمان دیدار و از کلیه بخش‌های مختلف این بازداشتگاه بازدید به عمل آورد.

شمس ضمن بررسی پرونده‌های جرائم مالی موجود در این بازداشتگاه و استماع مشکلات مربوط به روند قضایی مربوطه، در جریان مراحل ساخت و آماده سازی بازداشتگاه و نحوه ارائه خدمات به متهمین قرار گرفت.

وی با قول مساعد در خصوص رفع مشکلات مطرح شده این قبیل مددجویان و تسریع در روند آزادی آنان گفت: این بازداشتگاه هرچند محل مناسبی از حیث نگهداری مجرمین غیرعمد و نیز تجهیز بودن به سالن سه گانه ملاقات‌های حضوری، تلفنی (کابینی) و خصوصی خوبی است، اما تمام تلاش ستاد مردمی دیه بر این اصل استوار است که حتی یک روز یک محکوم به جرائم غیرعمدی که تنها به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت دیه یا بدهی در زندان به سرمی‌برد، محبوس نباشد.

در پایان وی اظهار امیدواری کرد با حمایت ستاددیه کشور، پیگیری ستاد دیه شعبه استان کرمان و مددکاران زندان مرکزی هرچه سریعتر زمینه آزادی بیشتر مددجویان جرائم غیرعمد این بازداشتگاه فراهم و این عزیزان در فصل آخر سال به آغوش گرم خانواده های خود بازگردند.

«سید حجت‌الله موسوی‌قوام» مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان نیز در خصوص سفر شمس به کرمان گفت: در جلسات مشترکی که با بازرس مدیرعامل ستاددیه کشور داشتیم کلیه تشکیلات اداری و اجرایی ستاد دیه استان اعم از فعالیت‌های هیئت امناء ، هیئت مدیره  بازرسین، نیرو ها و کارکنان ستاد تشریح و در خصوص شرح وظایف گروه تحقیق و نحوه کار آن درخواست یک برنامه واحد و منسجم از سوی ستاد دیه کشور گردید .

موسوی‌قوام، در مورد روند تشکیل پرونده مددجویان غیرعمد در شهرستانهای تابعه که از نحوه رسیدگی به آن از جمله موارد مورد نظر بازرس ستاددیه کشور مطرح شده بود، گفت: خوشبختانه این نهاد مردمی در هر زندان یک نماینده دارد و به محض ورود محکومین جرائم غیرعمد به زندان طبق دستور العمل و شرایط ستاد دیه وضعیت وی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت داشتن شرایط ستاد دیه است که مورد منظور برای تشکیل پرونده و ارائه تسهیلات به ستاد دیه استان ارسال می‌گردد.

۱۳ دی ۱۳۹۳ ۱۳:۵۴
تعداد کلیک: ۲,۵۵۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • بازرس مدیرعامل
  • ۱۴ دی ۱۳۹۳ ۱۳:۰۰
  • 0
  • 0
    2

این سمت های داغون از کجاتون درمیارید؟ :)))))))))))))))))


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.