English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 91 زندانی غیرعمد اصفهانی در ایام الله فجر

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان گفت: با برگزاری پویش مردمی «فجر انقلاب»، بهمن ماه امسال خیرین اصفهانی سنگ تمام گذاشتند و با اهدای کمک‌های نقدی خود زمینه آزادی 91 زندانی جرایم غیرعمد را فراهم نمودند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسدالله گرجی‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: هم اکنون 10 زندان استان اصفهان میزبان نزدیک به یک‌هزار محکوم مالی و بدهکار دیات ناشی از حوادث کارگاهی یا سواح رانندگی است که از این جمع 95 درصد عائله‌مند بوده و الباقی محبوسان هم بنا به موقعیتی که داشته و دارند در شمار سرپرستان خانواده هستند.

وی با بیان این که 25 نفر از محبوسان جرایم غیرعمد استان را زنان شامل می‌شوند، افزود: مشارکت نیکوکاران در طرح ویژه فجر 1400 دل‌گرم کننده بود و از همین رو با عنایت به تعدد محکومان غیرعمد ندامتگاه‌های نسوان، خمینی‌شهر، خوانسار، فریدن، زرین‌شهر، شهرضا، گلپایگان، نایین، نجف‌آباد و به خصوص زندان مرکزی اصفهان که به تنهایی 450 زندانی غیرعمد را میزبانی می‌کنند در تلاش هستیم به برکت نام امیرالمونین علیه‌السلام و به یمن سالروز میلاد ایشان از امروز تا روزهای پایانی سال پویش «نـذر آزادی» را در سطح استان پیگیری کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اصفهان اعلام کرد: طبق آخرین آمار ارایه شده 97 درصد زندانیان تحت حمایت ستاد دیه که بنا به دلایل به ظاهر ساده‌ای چون بروز حوادث کارگاهی، استقراض از اقوام و اخذ وام راهی بند شده‌اند متاهل هستند و از همین رو تلاش داریم برای استخلاص این نان‌آوران خانه و این پدران دربند حبس کار ویژه‌ای نماییم تا در یک ماه و اندی باقیمانده از آخرین سال قرن، شاهد کاهش حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد باشیم.

گرجی‌زاده با تقدیر از حمایت‌های خالصانه اشخاص حقیقی و مساعدت‌های صادقانه مسئولین و اشخاص حقوقی استان اصفهان گفت: تعامل خوب خیرین خداجو و کمک‌های مادی و معنوی استانداری و شهرداری اصفهان مترصد آن هستیم در روزهای منتهی به نوروز، با نصب بنرهایی تبلیغاتی و فعالیت در فضای مجازی دست‌گیر پدرانی باشیم که نه با سوء نیات مجرمانه بلکه بر حسب ناتوانی در تامین دیون خصوصی رهسپار زندان شده‌اند و هیچ پشتوانه و هیچ حمایت‌گری ندارند.

وی ادامه داد: قابل تامل است برخی از خیرین استانی با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه پا در این مسیر گذاشته و برخی در غیاب اموات و به طورر خاص در نبود پدران مرحوم خود متولی و مجری این طرح انساندوستانه شده‌اند تا با قدمی و رقمی لبخند را بر چهره کودکان غمدیده و همسران چشم‌انتظاری بنشانیم که مرد خانه را به دلیل محکومیت‌های ناشی از حبس در کنار خود ندارند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه اصفهان یادآور شد: جهل به مقررات بانکی و پررنگ‌تر از آن مشکلات عدیده معیشتی علت اصلی حبس این دسته از زندانیان است. بسیاری از این افراد نه از روی بلند پروازی و ارتکاب اعمال پیچیده مالی که بر حسب ناتوانی در تادیه اقساط وامی که برای جهیزیه دختران و تامین هزینه درمانی همسران و موضوعات شبیه به این گرفتار زندان شده‌اند که امید است ضمن حمایت قضات شریف محاکم ذیربط در تعیین مجازات جایگزین حبس و کاهش ورودی به زندان‌ها جمعیت موجود زندانیان غیربزهکار نیز با حمایت خوب خیرین به حداقل رسیده و در آینده‌ای نزدیک دو رقمی شود. آماری که غیر از آن هرگز شایسته مردمان شریف اصفهان و ماهیت فرهنگی و هنری استان نبوده و نیست.

انتهای پیام /

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۴۸
تعداد کلیک: ۵۲۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.