English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 80 زندانی غیرعمد به همت یک کارآفرین اردبیلی

یکی از خیرین استان اردبیل که در شمار چهره‌های مطرح کارآفرینی کشور شناخته می‌شود با کمک یک میلیارد ریالی اخیر خود تعداد محکومانی که به همت او از بند آزاد شده‌اند را به عدد 80 زندانی غیرعمد رساند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: با مبلغ اهدایی یک میلیارد ریالی این کارآفرین که تمایلی به تبلیغ نامش نداشته و ندارد، در آستانه روز میلاد حضرت علی علیه‌السلام 5 نفر از بند حبس رهایی یافتند.

محبوبی ادامه داد: این خیر اردبیلی همچنین برای فراهم نمودن زمینه اشتغال زندانیان جرایم غیرعمد و مالی آزاد شده از طریق ستاد دیه استان آمادگی خود را اعلام کرده و مقرر گردیده است افرادی که با همیاری ایشان از بند رهایی می‌یابند برای مدیریت بهتر وضعیت معیشتی خود در یکی از مجموعه‌های صنعتی مشغول به کار شوند.

وی افزود: مایه مسررت است که در مجموع ۸۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی استان از سال ۱۳۹۶ با مشارکت این خیر و کارآفرین اردبیلی از زندان آزاد شده‌اند و به کانون گرم خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به پیامدهای به وجود آمده از زندانی شدن سرپرست یک خانواده، بیان کرد: زندانیان جرایم غیرعمد و مالی بیشتر به دلیل مشکلات اقتصادی و ناتوانی در بازپرداخت بدهی خود گرفتار شده و در زندان هستند.

وی اضافه کرد: در چنین وضعیتی در واقع با زندانی شدن یک فرد نه تنها او بلکه اعضای خانواده‌اش نیز از این امر متاثر می‌شوند، شرایط سختی را سپری می‌کنند و آسیب‌های اجتماعی همواره آن‌ها را تهدید می‌کند.

محبوبی تاکید کرد: مردم نوع‌دوست و حسینی استان اردبیل همیشه در کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی پیشگام بوده‌اند اما امروزه نقش خیران و نهادهای مردمی به ویژه فعالان اقتصادی در حوزه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی بسیار دارای اهمیت ویژه‌ای شده است.

نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل از ابتدای سال‌جاری با کمک خیران تعداد ۱۶۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی را با مبلغ محکومیت بیش از ۳۹۲ میلیارد ریال از زندان‌های این استان آزاد کرده است.

 هم اکنون ۸۶ مددجوی جرایم غیرعمد واجد شرایط دریافت کمک ستاد دیه در سطح زندان‌های استان اردبیل تحمل حبس می‌کنند که برای آزاد سازی آنها ۳۸۰ میلیارد ریال نیاز است.

انتهای پیام/

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰:۱۹
تعداد کلیک: ۵۰۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.